A kiálló kijelzőn kívül nehéz fogást találni a belsőn, a minőség elsőrangú. Fotó: Stefler Balázs

A prémium középkategóriásoknak újabban van egy közös metszéspontjuk: egyre több gyártó dob piacra plug-in hibridet, a BMW, a Mercedes és a Volvo modelljei is elérhetők már külső forrásból tölthető kivitelben. Az Audi viszont valamiért még mindig nem lépett, ami azért meglepő, mert az A4-estől felfelé igazi plug-in offenzívát indítottak Ingolstadtban – a Q5-ös, a Q7-es, az A6-os, az A7-es és az A8-as is létezik már ilyen verzióban. Az A4-es fejlesztéséért felelős csapat persze így sem unatkozott, ugyanis megjelent a lágyhibrid hajtás, és ami szintén említésre méltó, hogy a downsizing korszakának vége!

Nem olyan tágas, mint egy Passat vagy egy Superb, de korrekt az A4-es helykínálata

A szélesebb és laposabb hűtőrácsáról, valamint a vagányabb szabású lámpáiról felismerhető típus alapmodelljét 1,4-es turbómotor helyett immáron 2,0 literes blokkal látják el, mindezt pedig megfejelték egy szíjhajtású indítógenerátorral, amely 5 kW-os teljesítménnyel támogatja a benzinmotor munkáját. A rásegítéshez a csomagtérben lévő 12 voltos, 10 Ah-s lítium-ion akkumulátor tárolja a szükséges áramtöbbletet. Gyorsítás közben semmit sem lehet érezni a lágyhibridségből, ugyanakkor a start-stop vezérlése már nagyon korán lelövi a motort, és olyan finoman és gyorsan indítja újra, amire eddig nem volt példa az A4-eseknél. Bár a 150 lóerő miatt nem beszélhetünk ülésbe préselős gyorsulásról, nagyon kellemes a hosszában beépített, 2,0 literes benzinmotor karaktere: már 1350-es fordulattól lehívható a nyomaték, vagyis nem kell pörgetni a haladáshoz. A hétgangos S tronic váltó ugyan kicsit izgágán kapcsolgat, a vezérlés nagyon alacsonyan tartja a fordulatot, állandó tempónál, sík úton 1100-on is tud pihenni a motor.

Immár 2,0 literes az alapmotor, a narancs nagyfeszültségű kábelek utalnak a lágyhibrid hajtásra

A nagy kérdés persze a fogyasztás! A gyári adatok szerint 0,3 litert tud megtakarítani 100 kilométerenként a vegyes hajtás, de szó sincs arról, hogy dízelpótló lesz az új verzió: a 8,2 literes tesztátlag nem rossz, de a TDI-pártiak átcsábításához jelentősebb megtakarításra lenne szükség. Persze kár lenne vitatni, hogy az A4-es hajtáslánctól függetlenül remek utazóautó, és nem csak azért, mert rugózása az arany középutat képviseli. Ugyan nincs benne táncteremnyi hely, mint mondjuk egy Škoda Superbben, de négy felnőttnek kifejezetten kényelmes. A sofőr pillanatok alatt megtalálja az ideális vezetési pozíciót, a számos szolgáltatás ellenére pedig a fedélzeti rendszer nem ad fel rejtvényeket. Az egészben azonban az az érdekes, hogy az alapvetően még 2015-ből származó belső dizájn (kiálló központi kijelzővel) már kissé korosnak hat a dupla érintőképernyős Audikhoz képest. S bizony amellett sem mehetünk el szó nélkül, hogy az A4-es klasszikus klímapaneljét fényévekkel könnyebb kezelni, mint a high tech, képernyős rendszert! A kidolgozási minőség a márkától megszokott magas színvonalat hozza, a kapcsolók megmunkálásától kezdve az illesztéseken át a burkolatokig, minden gondos munkáról árulkodik. Ha pedig valaki igazán exkluzív A4-esre vágyik, az egészen különleges dekorelemeket is választhat, 532 ezer Ft-ért például karbonbetétek is kérhetők. Persze a speciális burkolatok, a mátrix-LED fényszóró (676 ezer Ft) és a virtuális műszerfal (148 ezer Ft) nélkül is meg lehet lenni, de például a 204 ezer Ft-os riasztóberendezés és a 80 ezer Ft-os komfort könyöktámasz megrendelése ebben a kategóriában alapnak számít.

Az Audi pedig nem adja olcsón az A4-est, a 150 lovas benzines S tronic váltóval 12,5 milliót kóstál, ami annak fényében nagyon öntudatos, hogy a Mercedes C 180-as (1,5-ös, 156 lovas benzinmotor, automatikus váltó) 11,8, míg a BMW 318i (2,0 literes, 156 lóerős benzinmotor, automatikus váltó) pedig 10,2 millióba kerül.

A rugózás mellett a hangszigetelésen is érezhető, hogy prémiumautóban ülünk

TETSZETT
• minőségi benyomás
• sokféle konfigurációs lehetőség
• lágyhibrid rendszer működése
NEM TETSZETT
• nehezen csukódó ajtók
• néha tétovázó váltó

ÖSSZEGZÉS
Hűvös, kissé érzelemmentes és egyben nagyon összeszedett autó a friss A4-es, amely belső minőségével és átgondoltságával a perfekcionisták választása lehet. A lágyhibrid hajtáslánctól nem kell csodát várni, de az alapmotor több mint korrekt.

Audi A4 35 TFSI S tronic
Összlökettérfogat: 1984 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 110 kW (150 LE) 3900-6000/perc
Max. nyomaték: 270 Nm 1350-3900/perc
Hossz./szél./mag.: 4762/1847/1428 mm
Tengelytáv: 2820 mm
Fordulókör: 11,6 m
Saját tömeg: 1515 kg
Csomagtér: 480 l
Üzemanyagtank: 54 l
Gyorsulás: 0-100 km/h: 8,9 s
Max. sebesség: 210 km/h
Átlagfogyasztás: 5,5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,2 l/100 km
CO2-kibocsátás: 126 g/km
A modell alapára: 11 693 740 Ft (A4 35 TFSI, 150 LE)
A tesztelt verzió ára: 12 521 780 Ft