Játsszanak el kicsit a gondolattal, s képzeljék bele magukat egy jól menő nagyvállalat vezérigazgatójának szerepébe. Két maratoni tárgyalás között valószínűleg másra sem vágynának, mint arra, hogy egy kellemes, nyugodt környezetben, a világ zajától félrevonulva kikapcsolódjanak. Persze mindezt lehetőleg menet közben, hiszen az üzleti életben minden perc számít, az időt drágán mérik. A tökéletes megoldás kulcsa egy olyan sofőrös luxuslimuzin lehet, mint a Lexus LS 600h, abból is a President 3 és Relax csomaggal felszerelt, hosszú tengelytávú (+12 cm) változat.

Ebben a jobb hátsó, lábtámaszos masszázsfotel félig fekvő helyzetbe dönthető, s az itt utazó prominens személy többféle program (hát, váll, stresszoldó, shiatsu, vibráció) közül választhatja ki, hogy melyikkel kívánja kényeztetni magát. Közben kellemes zenével lazíthat, vagy akár DVD-filmet is nézhet – a 19 hangszórós, csúcsminőségű Mark Levinson audiorendszer kristálytisztán szól. Ha pedig képtelen elszakadni a munkától, a kihajtható asztalkán elhelyezett laptopján akár dolgozhat isl. Mindezt a világ legcsendesebb autójában, nemes anyagokkal berendezett, pazar miliőben élvezheti. Cseppet sem túlzás azt állítani, hogy ebben a Lexusban az utasnak van a legjobb dolga!

Együttes erővel

Azért a sofőrt sem kell sajnálni! A világ legkorszerűbb szériagyártású autóját tartja ellenőrzése alatt. A hibridrendszert jelen esetben 5,0 literes, 394 lóerős benzinmotor és 224 lóerős elektromotor alkotja – a két hajtómű karakterisztikája eltér egymástól, így a kombinált összteljesítmény 445 lóerő. Működésüket a teljesítményelosztó egység szabályozza, s erejük kétfokozatú bolygómű közbeiktatásával jut a kerekekhez. Mégpedig mind a négyhez, ugyanis az LS 600h összkerékhajtású: harmadik generációs Torsen C differenciálműve alaphelyzetben a nyomaték 60 százalékát küldi a hátsó tengelyre, de képes az 50:50–30:70 arányok között változtatni az elosztást. Mivel a közel 2,5 tonnás tömeg mozgatása jelentős energiabefektetést igényel, a V8-as viszonylag hamar (szinte teljesen észrevétlenül) bekapcsolódik a hajtásba. Többnyire a villanymotorral egymást kiegészítve, vállvetve dolgoznak. Nem akármilyen párost alkotnak ám: a Lexus 6,3 másodperc alatt képes elérni a százas tempót, s mindössze 4,3 másodpercig tart, mire 80-ról 120 km/órás sebességre ugrik. A hibriderő pedig mintha soha nem akarna elfogyni, egészen 250-ig folyamatosan,  megtorpanás nélkül gyorsít az autó. 

Amikor nincs rá szükség, a benzinmotor azonnal leáll, de parkolóházban, pihenőövezetben, avagy nagyvárosi csúcsforgalomban araszolva lehetőség van teljesen elektromos hajtásra is. Az EV gomb megnyomására 40 km/órás sebességig kizárólag a villanymotor viszi a Lexust. Ilyenkor a környezettudatos utasok azzal nyugtathatják a lelküket, hogy pont ott védik a természetet, ahol a legégetőbb szükség van rá. Sajnos a 288 voltos akkumulátor hamar lemerül, ezért a V8-as újra beindul, hogy a generátoron keresztül feltöltse azt – motorféküzemben és fékezéskor a rendszer ugyancsak visszatáplálja az energiát. Tesztünk alatt egyébként 12,7 literes átlagfogyasztást mértünk – messze elmaradva a gyártó által megadott 9,3 l/100 km értéktől –, ám egy ilyen grandiózus méretekkel és teljesítménnyel rendelkező luxusautónak ez is becsületére válik.

A hajtáslánchoz hasonlóan a Lexus biztonsági arzenálja is lenyűgöző: a radaros sebesség- és távolságtartó automatika városi forgalomban is működik, képes állóra fékezni az autót, a menetstabilizáló rendszer pedig veszély esetén beavatkozhat a kormányzásba. Ha mégis ütközésre kerülne a sor, a baleset-megelőző berendezés előtte hangjelzéssel figyelmeztet, majd a megfelelő helyzetbe állítja az üléseket és meghúzza a biztonsági öveket – itt már felesleges is a légzsákok számáról beszélni.  

A luxus ára

A hibridekre vonatkozó adókedvezmény miatt a Lexus LS 600h pontosan annyiba (24 240 000 Ft) kerül, mint a gyengébb LS 460-as. A normál változatnál 1 640 000 forinttal drágább, nyújtott tengelytávú kivitel azonban csak az előbbiből készül. Ráadásul a President 3 és Relax csomag kizárólag a hosszított 600h L-hez rendelhető, ami további 5 820 000 forinttal emeli az árat – a kettő összegéből akár egy Toyota RAV4-esre is futná! No de ha a cégautó költségei egy jól menő nagyvállalat bankszámláját terhelik, miért is kellene foglalkoznunk az anyagiakkal?