Ennyi ember nem tévedhet: tavaly 3733 darab Vitara talált gazdára, de már idén február végéig is eladott belőle 1033 példányt a Suzuki! Ezzel az eredménnyel a hosszú ideje egyeduralkodó Škoda Octaviát szorította le a legnépszerűbb modell trónjáról – bár messze még az év vége, de a Vitara szárnyalását aligha állíthatja meg bármi is.

Divatos belső, jól áll neki a fekete felületeket ékesítő piros szín (varratok, szellőző- és műszerkeretek). Fotó: Hilbert Péter Divatos belső, jól áll neki a fekete felületeket ékesítő piros szín (varratok, szellőző- és műszerkeretek). Fotó: Hilbert Péter

Különösen úgy nem, hogy a japán modell kínálata szép óvatosan kibővült. Van szívómotor, dupla kuplungos sebességváltóval társítható dízel, a közelmúltban pedig egy 1,4 literes turbós benzinmotor is a szortiment része lett. Ha ez nem lenne elég, a Suzuki designerei egy S verzióval szabták át a Vitara arcvonásait. Itt vízszintes helyett függőleges osztású a frontrész, krómozott és színes dekorelemek tűnnek fel, a nappali menetfény LED-es, a kasztni pedig összesen hétféle színkombinációban (kocsitest+tető) választható. Ez így is van rendjén, senkit sem fog zavarni, hogy a Vitara S csupán a fehér, a szürke, a piros és a fekete különböző mixeiben variálható.

Klassz kis motor a közvetlen befecskendezésű 1,4-es turbó. A fogyasztása rendben, de kis tankja miatt szerény a hatótáv Klassz kis motor a közvetlen befecskendezésű 1,4-es turbó. A fogyasztása rendben, de kis tankja miatt szerény a hatótáv

Merthogy ennél a modellnél nem a harsány egyediség a lényeg, ez az autó az arany középutat képviselő tetszetősségről, a remek ár/érték arányról és a megbízható működésről szól. Az új 1,4-es turbómotor 140 lóereje és 220 Nm-es nyomatéka valamennyi hétköznapi élethelyzetre elegendő, bár sztrádatempónál már kicsit tolakodó az utastérbe szűrődő menetzaj. Mondjuk erről a markáns mintázatú téli gumiabroncs (Yokohama Winter Drive) is tehet, nyári köpennyel felszerelve biztosan „kisimulnak” a decibelek. A pörgős, közvetlen karakterisztikájú erőforrást hatfokozatú automatikus sebességváltóval próbáltuk, mégpedig maximális megelégedésünkre. Kapcsolgatni a volánon található váltófülekkel is lehet, a vezérlés azonban olyan okosan és ügyesen porciózza az áttételeket, hogy ezt a megoldást legfeljebb egy kis szerpentinezés alkalmával érdemes aktivizálni. Városban és országúton finom és csendes, ugyanakkor mindig ugrásra kész, így öröm és könnyű is egy-egy előzést, felzárkózást meglépni.

A takarólemez lapos fiókot rejt, ez segít, hogy ülésdöntés után is sík maradjon a raktérpadló A takarólemez lapos fiókot rejt, ez segít, hogy ülésdöntés után is sík maradjon a raktérpadló

A Vitara már bizonyított erényei itt is érvényesülnek, nevezetesen a tágas és világos utastér, a viszonylag jó körkilátás, a megnyerő általános minőség és a gazdag felszereltség. A tesztpéldányban egyebek mellett radaros tempomat és színes, érintőképernyős központi infórendszer növelte a biztonságot és a komfortot. Az itt szereplő példány 7 210 000 forintos ára nem csekély, ezért azonban tényleg szépen felextrázott, kívánatos, terepen is magabiztosan mozgó 4×4-es autót kap a vásárló. A Vitara egyetlen „negatívuma”, hogy egyre inkább több jön majd szembe az utcán…

Igazi hardcore terepen is kipróbáltuk, zokszó nélkül megoldotta a feladatot. Manuális váltóval 400 ezerrel, fronthajtásúként pedig egymillióval olcsóbb Igazi hardcore terepen is kipróbáltuk, zokszó nélkül megoldotta a feladatot. Manuális váltóval 400 ezerrel, fronthajtásúként pedig egymillióval olcsóbb

Tetszett
• divatos megjelenés
• gazdag felszereltség
• motor, sebességváltó

Nem tetszett
• hatótávolság
• téli gumival nagy gördülési zaj

Összegzés
Nem véletlenül népszerű a Vitara, 4,5-től egészen 8 millióig széles a kínálat. Az új motor ezzel a konfigurációval természetesen a felső régióba tartozik, ennek ellenére versenyképes lehet.

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet 6AT 4WD
Összlökettérfogat: 1373 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 103 kW (140 LE) 5500/perc
Max. forgatónyomaték: 220 Nm 1500-4000/perc
Hossz./szél./mag.: 4175/1775/1610 mm
Tengelytáv: 2500 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1535/1505 mm
Fordulókör: 10,4 m
Saját tömeg/teherbírás: 1235/495 kg
Csomagtér: 375/1120 l
Üzemanyagtank: 47 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,2 s
Max. sebesség: 200 km/h
Város/országút/vegyes: 6,4/5,0/5,5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,6 l/100 km
CO2-kibocsátás: 128 g/km
A modell alapára: 4 490 000 Ft (1.6 GL 2WD)
A tesztelt verzió ára: 7 210 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!