Az ember gyarló lélek, aki tonnaszámra pöfögteti a levegőbe a széndioxidot csak azért, mert nem hajlandó igénybe venni a közösségi közlekedést. Mármint, ha az működik, ami mondjuk nem mondható el minden esetben a fővárosban közlekedő járművekről. Azonban hiába az autó meleg kényelme, nekünk soha semmi nem elég. Mi, az Autó-Motor munkatársai most megpróbáltuk összeállítani az ideális autót az alapján, amiket hallunk-látunk-olvasunk.

Kezdjük rögtön a legfontosabbal, a kiindulási alappal. Magyarországon nem is lehet alternatívája a Suzuki Swiftnek, ami egykor tömegeket vitt dolgozni, ma meg csődbe. Megugrottak a törlesztő részletek, ezért autócseréről szó nem lehet, muszáj lesz azt tákolni, ami megvan.

Motor

Kis fogyasztású hibrid a Priusból? Nem tudok én nindzsául beszélni, haggyámá. Jó kis fókszvagány tédéi? Nem akarom én mindennap levakarni a kormot a csomagtérfedélről. Legyen Corvette motor! Csillan fel az átlagember szeme, hiszen az összes amerikai autós hirdetésben azt látja, hogy Corvette-motoros az autó. Ha már lúd, legyen jó zsíros, vegyük rögtön a ZR1-es 6,2 literes, kompresszoros V8-asát. Ahhoz úgyis külön kis ablakot is adnak, amelyen keresztül mindenki csumázhatja a jenkit.

Futómű, fékek

Extra hasmagasság, hogy le tudjuk sajnálni a többieket. Hiába veszélyesek a magyar utak a /80-asnál peresebb gumikra, az Audi felniről nem mondhatunk le. Természetesen replika felnikről beszélünk, hiszen az sokkal olcsóbb, mint a gyári (puhább is, de legalább jobban rugózik majd az autó), ráadásul a németből idegurult használt gumival pont jó az ár/érték arány.

Csomagtér

A magyar ember nem is ember, ha nincs lépcsős hátú autója. A Suzuki valahogy elfeledkezett (dehogy feledkezett, csak épp nem nekünk készíti) a lépcsős hátú karosszériáról, ezért muszáj lesz házilag megoldani a kérdést. De honnan szerezzünk nagy csomagtartót? Vegyük át a Thaliától, kis szerencsével sikerül Suzuki-árnyalatú darabot szerezni, és akkor elég lesz összepolírozni a részeket, nem kell újrafújni a dolgokat. Tudják, mint a fénysérült autóknál. Ha nem elég a bohóc polírozása, és muszáj lesz fényezni, akkor nyugodtan alkalmazhatunk Lexus lámpákat is – egyenesen a divatteremtő IS-ről.

Presztízs

Mercedes-csillag nélkül nem veszik emberszámba az autóst, szerencsére ma már nem kell feltétlenül kifúrni a motorháztetőt (hogy dróttal onnan lelógassuk a dísztárcsát), a dájmlerék nagyon pofás hűtőrácsokat kínálnak. Hogy teljes legyen a kép, nem feledkezhetünk meg a imprezavéerix hátsó szárnyról, hiszen mi vagyunk a súmáher, ott a csillag a kocsi orrán. Übercool: német rendszám. Annyira csóró azért nem vagyok, hogy szlovák rendszámot használjak…

Még egy kis hazai

Ne feledkezzünk meg a másik magyar népautóról, az Opel Astra F-ről. Mivel egy nagyon átlagos vásárlónak gyártott nagyon átlagos autóról van szó, mást nem tudunk kiemelni belőle, mint a hátsó kerékjárati ív rozsdáját. Aki már találkozott ilyennel, azt is tudja: ha rügyezik a küszöb, a tankbetöltő cső is mállik. Ami viszont megkönnyíti az autó felgyújtását, ha elegünk lesz az egészből…

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!