Az 1995-ös bemutatkozása óta világszerte több mint ötmillió példányban értékesített CR-V szabadidő-autót kezdettől fogva alapvetően aszfaltos használatra szánta a Honda. Stramm megjelenése ellenére a negyedik generációra még inkább jellemző ez, hiszen 165 mm-es szabad hasmagassága alig nagyobb a normál személyautókénál, a 2.0 i-VTEC benzines kivitel pedig szimpla fronthajtással is elérhető.

Az anyagminőség rendben van, a kidolgozás példás, de nem elég dekoratív a műszerfal Az anyagminőség rendben van, a kidolgozás példás, de nem elég dekoratív a műszerfal

A 2,2 literes dízelt viszont továbbra is kizárólag összkerékhajtással kínálják: a korábbi hidraulikus helyett a többtárcsás kuplung immár elektronikus vezérlésű. Ahogy eddig is, normál esetben az első kerekeivel kapaszkodik a CR-V, de megcsúszásuk esetén a rendszer villámgyorsan, s az adott helyzetnek megfelelő mennyiségű nyomatékot csoportosít hátra – a teljesen automatikus, a vezető számára észrevétlen működésbe nincs lehetőség beavatkozni.

Nemcsak gyorsabban reagál a megváltozott tapadási viszonyokra, hanem a gazdaságosságra is jótékony hatással van a szerkezet, hiszen össztömege 16,3 kilóval, belső súrlódása pedig 59%-kal csökkent. A benzinesnél össze is lehet hasonlítani a 2WD és 4WD verziót, utóbbi gyorsulása csupán két tizeddel, míg gyári átlagfogyasztása alig két decivel marad el.

Térmester: kívül kisebb, belül nagyobb

Persze a tesztünk során mért 6,7 l/100 km-es érték az áramvonalasabb formának és a tovább optimalizált, start-stop rendszerrel kiegészített dízelmotornak is köszönhető. A 150 lóerős 2.2 i-DTEC pedig szemtelenül jól terhelhető: lefulladási hajlamnak nyoma sincs, szinte alapjárattól fogva határozottan teljesíti a gázparancsot és készségesen pörög fel. Nagyon korai felkapcsolásokkal is kényelmesen tartható a forgalom ritmusa, hiszen már alul sem vérszegény a motor. Valódi erejét azonban 2000-es fordulat felett mutatja meg, innentől acélosan húz és lendületesen viszi a kocsit. Rugalmassága mellett elismerésre méltó a négyhengeres futáskultúrája is, rendkívül kifinomultan és csendesen végzi a dolgát, hangja soha nem válik tolakodóvá.

Kényelmes, jól formázott első ülések. Hátul sík a padló, így középen sem kényelmetlen ülni. A második sorban is nagyvonalú a térkínálat Kényelmes, jól formázott első ülések. Hátul sík a padló, így középen sem kényelmetlen ülni. A második sorban is nagyvonalú a térkínálat

A hatfokozatú sebességváltó szintén etalonnak számít a kategóriában, rövid utakon, könnyedén és rettentő precízen kapcsolható. Az elektromos szervokormány viszont lehetne közvetlenebb (ütközéstől ütközésig 3,16 fordulat) és érzékletesebb, de a Honda így is személyautósan vezethető. Ha nem is olyan sportos, mint a Ford Kuga, azért a kanyarokban agilisan fordul és pontosan manőverezhető, egyúttal tisztességesen rugózik is.

Alacsony a rakodóperem és tágas a nyílás. Mögötte a korábbinál 147 literrel tágasabb, pofonegyszerűen bővíthető csomagtér Alacsony a rakodóperem és tágas a nyílás. Mögötte a korábbinál 147 literrel tágasabb, pofonegyszerűen bővíthető csomagtér

A CR-V a térkihasználás mestere, 5 mm-es hossz- és 30 mm-es magasságcsökkenés ellenére kimondottan szellős az utastér és öblös a csomagtartó. Bővíteni pedig pofonegyszerűen lehet, az oldalfalon található karok meghúzására a 60:40 osztású hátsó sor ülőlapjai felbillennek, miközben a háttámlák síkba dőlnek és 589 helyett máris 1669 literrel gazdálkodhatunk.

Utazóautóként remekel a CR-V, összkerékhajtása elsősorban a csúszós útviszonyok közötti továbbjutást szolgálja Utazóautóként remekel a CR-V, összkerékhajtása elsősorban a csúszós útviszonyok közötti továbbjutást szolgálja

TETSZETT
– kifinomult hajtáslánc
– térkihasználás, variálhatóság
– összeszerelési minőség
– személyautós vezethetőség

NEM TETSZETT
– magas vételár
– átlagos külső és belső forma

ÖSSZEGZÉS
Megegyező felszereltség esetén az összkerékhajtású benzines CRV-nél 1,1-1,3 millió forinttal drágább a dízel. Éppen ennyivel kerül többe a hasonló motorizáltságú Ford Kugánál és VW Tiguannál is, amit gazdagabb felszereltséggel próbál ellensúlyozni.

Honda CR-V 2.2 i-DTEC 4WD
Összlökettérfogat: 2199 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 110 kW (150 LE) 4000/perc
Max. forgatónyomaték: 350 Nm 2000/perc

Hossz./szél./mag.: 4570/1820/1685 mm
Tengelytáv: 2630 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1570/1580 mm
Fordulókör: 11,8 m
Saját tömeg/teherbírás: 1653/547 kg
Csomagtér: 589/1669 l
Üzemanyagtank: 58 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,7 s
Maximális sebesség: 190 km/h
Város/országút/vegyes: 6,5/5,1/5,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,7 l/100 km
CO2-kibocsátás: 149 g/km
A modell alapára: 6 499 000 Ft 2.0 i-VTEC Comfort 2WD
A tesztelt modell ára: 9 399 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!