Nem vagyok egy száguldozós típus, de az ix35-ös volánja mögött a saját nagyapámnak éreztem magam. Ez az autó a rohanás legkisebb csíráját is kiirtotta belőlem. Jó hír, hogy a futóművet a jármű valós karakteréhez igazították, kifejezetten komfortos a rugózás.

Nehezen kezelhető az apró érintőképernyős kijelző Nehezen kezelhető az apró érintőképernyős kijelző

A váltó miatt is sokat fogyaszt

Alapvetően prímák és csendes üzeműek a Hyundai mai gázolajasai, ezért meglepődve tapasztaltam, hogy az ix35-ösben milyen lármával kel életre a 2,0 literes, 136 lovas CRDi. A kabinba bejutó zaj mértéke messze több, mint amit egy minőségi hobbiterepjáróban elnézünk. A hatgangos automata is az időutazás szerves része: lassan teszi a dolgát, ráadásul a kapcsolások zöme nem a kívánt pillanatban, hanem magasabb fordulatszám-régióban megy végbe. Érthetetlen, hogy miért nem hajlandó 2300 alatt magasabb fokozatba váltani?! A százas sprint ugyan nem mérvadó egy ilyen kaliberű autónál, de a 12,1 másodperces érték nem kevés. A visszafogott dinamika és az összkerékhajtás tükrében is kifejezetten magas a fogyasztás, nálunk 100 kilométerenként 9,3 litert gurított le a torkán az ix35-ös.

Középen a Lock állás és a lejtmenet-vezérlő gombjai Középen a Lock állás és a lejtmenet-vezérlő gombjai

A modellfrissítés óta ehhez a Hyundai típushoz is elérhető a FlexSteering kormánykarakterisztika-szabályozó. Azonban ahogy eddig egyetlen Hyundai, vagy Kia modellben sem igazán szuperált, úgy itt sem: a kormány tekeréséhez szükséges erő mértéke állítható, de ettől még nem lesz közvetlenebb a kissé kásás, holtjátékkal dolgozó kormánymű. Az ezredfordulón kínált Fiatokban (Punto, Stilo) vezették be a City gombos szervót, no, ez gyakorlatilag ugyanaz, csak itt hangzatos Normal, Comfort vagy Sport fantázianevű fokozatokkal rendelkezik.

Tempós kanyarokban bizony billen a kasztni, a felfüggesztések hangolását egyértelműen a kényelem felé tolták – a kissé magas doboz ráadásul oldalszélérzékeny is. Széria a LED-es nappali menetfény és a szintén LED-es hátsó lámpatest, valamint felkerült az extralistára a kiváló fényerejű bi-xenon fényszóró. Az utánfutót, trélert húzóknak jó hír, hogy az ESP-hez alapáron vontatmánystabilizálót kínálnak.

Nemcsak az első, hanem a hátsó, szélső ülések is fűthetők. Könyöklő és pohártartó is jutott a tágas második sorba Nemcsak az első, hanem a hátsó, szélső ülések is fűthetők. Könyöklő és pohártartó is jutott a tágas második sorba

Az utastérben a gyári fáma szerint új anyagok és kárpitok jelentek meg, de ezt maximum csak az veszi észre, akinek már eddig is ix35-öse volt. Az első és a hátsó ülések mellett a kormánykerék is fűthető. Az extralistára felkerült egy 7 colos érintőképernyős navigációs rendszer, mely 385 000 forinttól rendelhető, sajnos ezt nem konfigurálták a tesztautóba. Utóbbiba egy aprócska, nehezen kezelhető és leolvasható, 4,2 colos érintőképernyőt helyeztek.

A raktér alaphelyzetben 436, ledöntött ülésekkel 1436 literes A raktér alaphelyzetben 436, ledöntött ülésekkel 1436 literes

A kabin szellős, négy megtermett utas a legnagyobb kényelemben utazhat, és a csomagoknak is elfogadható hely jut. A 465 literes érték átlagos, ennek egyik oka, hogy a padló alatt normál méretű, könnyűfém felnis pótkerék lapul. A támlák osztva dönthetők, bővítéskor pedig közel sík padlót kapunk, a poggyásztér maximális térfogata 1436 liter. Pakolásnál a fényes felületű műanyag oldalburkolatokra vigyázzunk, mert könnyen karcolódnak. A 2,0 literes CRDi változat 6,5 millióért vihető el, a 4WD-rendszer felára félmillió, az automatikus váltóé pedig 600 000 forint. Ha utóbbira igényt tartunk, és szerencsénk van, a készleten lévő összkerékhajtású típusokhoz most díjmentesen adják a komótosan dolgozó automatikus váltót. A tompa dinamika szerencsére orvosolható (0-100 km/óra: 9,8 s), ugyanis 200 000 forintért „cserébe” megnövelt motorteljesítménnyel (184 LE) és alul is nyomatékosabb (392 Nm 1800/perctől) változatban érhető el a 2.0 CRDi HP kivitel.

Hiába az összkerékhajtás, komoly terepre ne merészkedjünk, a szabad hasmagasság 170 mm Hiába az összkerékhajtás, komoly terepre ne merészkedjünk, a szabad hasmagasság 170 mm

TETSZETT
– első/hátsó ülésfűtés
– tágas kabin
– bi-xenon fényszóró
– komfortos rugózás

NEM TETSZETT
– hangos CRDi
– lassan kapcsoló automata
– érzéketlen kormányzás

ÖSSZEGZÉS
A Hyundai ix35-ös maradt olyan, amilyen korábban is volt, egy feltűnésmentes, kényelmes családi SUV. Ebben a hajtáslánc-kombinációban a Hyundai menetdinamikája kifejezetten nagypapás benyomást kelt. A facelift szinte észrevehetetlen, ennél nagyobb durranással kellett volna előrukkolni, hogy újból rivaldafénybe kerüljön az ix35-ös.

Hyundai ix35 2.0 CRDi 4WD aut.
Összlökettérfogat: 1995 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 100 kW (136 LE) 4000/min
Max. forgatónyomaték: 373 Nm 2000-2500/min

Hossz./szél./mag.: 4410/1820/1665 mm
Tengelytáv: 2640 mm
Fordulókör: na.
Saját tömeg: 1601 kg
Terhelhetőség: 539 kg
Csomagtartó: 465/1436 l
Üzemanyagtank: 58 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 12,1 s
Maximális sebesség: 182 km/h
Város/országút/vegyes: 8,6/5,8/6,8 l/100 km
Tesztfogyasztás: 9,3 l/100 km
CO2-kibocsátás: 179 g/km
A modell alapára: 5 099 000 Ft (1.6 GDi Life)
A tesztelt kivitel ár: 7 599 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!