Az elsők között kínált a Volvo terepes kombit, amit annak idején még nem a mindent elsöprő SUV-láz, hanem a puszta praktikum ihletett. Svédországban tudják, milyen a kemény tél, így annak ellenére, hogy mindig is exkluzív kivitelnek számított, magától értetődő volt, hogy miért készült el az XC70-es, de az sem meglepő, hogy azóta már a riválisok is piacra dobták saját „túlélőkombijukat”.

Látványra és tapintásra is jó minőségű a belső. Szépek a kijelzők, de a menü lehetne áttekinthetőbb is. Fotó: Hilbert Péter

Bár a V90-es a piac egyik legelegánsabb kombija, a Volvónak még mindig elhisszük, hogy nem a divatot, hanem a funkciót tartották szem előtt az átalakítás során, igaz, minden eddiginél kevesebb műanyag elemet használtak és 369 000 Ft felárért azt a keveset is hajlandók színre fújni. A lényegen mindez persze nem változtat, hiszen a védelem mellett az izgalmas megjelenést is biztosítják a fekete betétek, rossz utakon az alsó védőburkolat és a 6 cm-rel megemelt hasmagasság, csúszós felületen a Haldex-rendszerű összkerékhajtás segít.

Terepes autóban bátorság a világos belső, bár a stílusához és a „juharbarna” fényezéséhez is passzol

A tervezők alaposságáról árulkodik a rugók, a lengéscsillapítók és a futóműhangolás komplett megváltoztatása, ami olyan jól sikerült, hogy sofőrként csak a szokatlanul magas üléshelyzet tűnik fel a Cross Countryban. Miközben terepképességei fejlődtek, ugyanolyan stabil és jól kiegyensúlyozott maradt, mint a V90-es. Még a hivatalos fogyasztási adat 0,4 literes különbözetét is sikerült a tesztfogyasztásban reprodukálni, a kipróbált D5 AWD kivitel esetében fizetendő 572 000 Ft-os árkülönbség pedig egy komolyabb extra felárának felel meg.

A 12 V-os csatlakozó 16 000, a felhajtható bevásárlótáska-tartó 43 000, az automata csomagtér roló 61 000 Ft-os tétel

A terepes csomag finoman egyensúlyoz a fényűzés és a célszerűség határán, így továbbra is szimpatikus, skandináv karaktere a meghatározó. Éppen emiatt válik szerethetővé a Cross Country. A kategória egyik legharmonikusabb autóját annak ellenére öröm használni, hogy méretei megkeserítik a városi manőverezést. Igazi kihívás parkolóházban mozogni a hatalmas testű Volvóval, a többféle parkolást segítő elektronika nélkül elveszettnek éreznénk magunkat a pinpongasztalnyi motorháztető mögött. Ha viszont kijutunk vele a városból, élvezni fogjuk a szükségesnél cseppet sem feszesebb futómű útfekvését, a svédekre jellemzően ergonomikus, igényesen kivitelezett utastér kiváló hangszigetelését, az erős és nyomatékos dízelmotort a feltűnésmentesen működő, 8 fokozatú automatikus váltóval. Meg persze az elvi lehetőséget, hogy akár könnyebb terepen is boldogulunk vele, ami különösen hideg, csapadékos időjárás esetén ad megnyugtató biztonságérzetet. Ennyit tud a Cross Country kivitel, se többet, se kevesebbet, így nem más, mint egy alapvetően jól sikerült autó némi extra tudással.

A 69 000 Ft-ért automatikusan sötétedő külső visszapillantók méretes háza sokat kitakar a látótérből

Tetszett
• külső-belső dizájn
• vezethetőség
• praktikum

Nem tetszett
• nehézkes kilátás
• bonyolult menü

Összegzés
Nem hagyhatta ki a Volvo a ziccert, hogy folytassa terepkombis hagyományait. Kár lett volna, mert az átalakítás hasznosabbá teszi a V90-esnél, a Cross Country ráadásul éppen annyival tud többet, amennyit a csomagért kérnek a svédek.

Volvo V90 Cross Country D5 AWD
Összlökettérfogat: 1969 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 173 kW (235 LE) 4000/perc
Max. forgatónyomaték: 480 Nm 1750-2250/perc
Hossz./szél./mag.: 4939/1879/1543 mm
Tengelytáv: 2941 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1628/1629 mm
Fordulókör: 11,4 m
Saját tömeg/teherbírás: 1856/659 kg
Csomagtér: 560-1526 l
Üzemanyagtank: 60 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,5 s
Max. sebesség: 230 km/h
Átlagfogyasztás: 5,3 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 139 g/km
A modell alapára: 15 708 000 Ft (D4, 190 LE)
A tesztelt verzió ára: 17 433 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!