Véleményünkön mit sem változtat, hogy a Citroën önállósítással próbálja feljebb pozicionálni a DS presztízsmárkát: a DS 3-as az utóbbi idők legjobb Citroënje, a félidős frissítéskor pedig tovább csiszolták a márka gyöngyszemét! Roppant hatásosak a futófényes indexekkel spékelt, xenon-LED (tehát nem full LED, ahogy a Citroën állítja!) technikájú fényszórók, melyekben mintha gyémántkristályok világítanának. Nem kevésbé látványos a 3D-hatású, LED-es hátsó lámpa sem! Csakhogy a frissített stíluselemek kizárólag a legmagasabb Sport és Ultra Prestige szinten járnak szériában, ahogy a szintén újdonságnak számító városi koccanásgátló is. Amíg azonban a lámpák legalább 290 000, illetve 80 000 forintos extraként szerényebb felszereltségnél (kivéve az alapmodellt) is elérhetők, a kis sebességnél balesetveszély esetén automatikusan vészfékező rendszert nem lehet megrendelni.

Így kissé komor a belső, de ki lehet „színesíteni”. Fotó: Hilbert Péter Így kissé komor a belső, de ki lehet „színesíteni”. Fotó: Hilbert Péter

Habár ebben a lilás színben nem éppen férfias jelenség, a DS 3-as annyiféle személyre szabási lehetőséget kínál, hogy bárki a saját ízlésvilágához igazíthatja – persze mélyebben kell a pénztárcába nyúlni. Például az utastér hangulata is lehet sokkal vidámabb, mint a tesztautóban, ahol bőrkárpit és zongoralakk emelte a „presztízst”. Amúgy a legtöbb dolog itt is maradt a régiben, így aztán továbbra sincs pohártartó, míg a frissebb Peugeot-Citroën modellek i-Cockpit vezérlőegységével összehasonlítva körülményes a multimédiás és navigációs rendszer kezelése.

A LED-modulok gyémántkristályokra hasonlítanak, az irányjelző futófényes A LED-modulok gyémántkristályokra hasonlítanak, az irányjelző futófényes

Továbbra is imádjuk a DS 3-asban, hogy a divatos megjelenés mellett a hétköznapi használhatóság és a vezetési élmény ideális kombinációját nyújtja. A közvetlen kormányzás elegendő visszajelzéssel szolgál, a kocsi pedig fürgén és pontosan követi az irányváltásokat. Stabilan fordul, forszírozott tempónál pedig jóindulatúan tolja az orrát. Szerencsére nem erőltették a gokartos fílinget – tisztességesen rugózik, még a hazai útviszonyok között sem rázza ki a lelkünket. A kis Citroënt pedig dízelmotorral is öröm megkergetni: az 1,6 literes, 120 lóerős BlueHDi jól el van eresztve nyomatékkal, úgyhogy húzósan gyorsít és előzéskor is számíthatunk a rugalmasságára. Egyúttal a kényelmes vezetési stílushoz is partner, hiszen kulturáltan végzi a dolgát és takarékos.

Tetszett
• vezetési élmény
• látványos lámpák
• eltalált futóműhangolás
Nem tetszett
• „feláras” megújulás
• drága divatcikk
• nincs pohártartó

Összegzés
A DS 3-as megújulása csak magas felszereltségnél vagy opcióként szembeötlő. Persze a 120 lóerős csúcsdízel amúgy is csak Sport és Ultra Prestige szinten választható – a 155 lovas 1.6 THP turbós benzinesnél 625 ezer forinttal drágábban.

Citroën DS 3 1.6 BlueHDi 120
Összlökettérfogat: 1560 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 88 kW (120 LE) 3500/perc
Max. forgatónyomaték: 300 Nm 1750/perc

Hossz./szél./mag.: 3948/1715/1458 mm
Tengelytáv: 2464 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1468/1471 mm
Fordulókör: 10,63 m
Tömeg/teherbírás: 1150/503 kg
Csomagtér: 285 l
Üzemanyagtank: 48 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,3 s
Maximális sebesség: 190 km/h
Város/országút/vegyes: 4,4/3,2/3,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,6 l/100 km
CO2-kibocsátás: 94 g/km
A modell alapára: 4 090 000 Ft (1.2 PureTech 82 LE)
A tesztelt modell ára: 7 270 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!