A kifejezetten a szabadidő-autók számára fejlesztett abroncsoknál azt is figyelembe veszik az abroncsgyártók, hogy az ilyen járművek néhanapján elhagyják az aszfaltozott utakat, miközben utóbbi helyen a jellemzően nagy tömegű és magas súlypontú járművek is fokozott igénybevételnek teszik ki azokat. A német GTÜ szervezet épp ezért most kifejezetten ezeket a nyári abroncsokat tesztelte a 215/60 R17 méretben.

Foto: Tschovikov/GTÜ

A Conti PremiumContact 5-ös nyújtotta a legjobb teljesítményt, nem sokkal mögötte végzett a Goodyear EfficientGrip SUV. A harmadik helyre két ázsiai márka került holtversenyben, a Falken Ziex ZE914 és a Hankook Ventus Prime3. A Conti abroncsát a rövid fékútra optimalizálták, de száraz és nedves aszfalton is jól tapad a széles árkoknak köszönhetően. A Goodyear száraz aszfalton jobb lett a tesztgyőztesnél, fékútja hasonlóan rövid, de nedves aszfalton már gyengébben teljesít.

A mezőny végén két „feltételesen ajánlott” abroncs szerepel, a Sunny SH 220 és a Toyo Proxes CF2 SUV egyaránt a hosszú fékút miatt lett lepontozva. A GTÜ szakértői felhívják a figyelmet arra, hogy a vételár nincs egyenes arányban a mutatott tulajdonságokkal, azaz egy drága abroncs is lehet problémás bizonyos körülmények között, míg az olcsóknak is akad jó tulajdonságuk. Az ideális középút megtalálásához nyújtanak segítséget a mérési eredményeik.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!