A Nissan várakozásait jócskán felülmúlta a Qashqai népszerűsége: az angliai Sunderland 1-es gyártósora 2006. december 5-én kezdte a termelést, s azóta több mint 1,3 millió darab hagyta el az üzemet. Hogy sikermodelljük iránt fenntartsák az érdeklődést, a 2010-es ráncfelvarrást követően még egyszer felfrissítették. Utóbbi a technikai megújulás jegyében zajlott, a Qashqai például ekkor kapta meg a Renault 1,6 literes dízelmotorját.

Régi ismerős a műszerfal Régi ismerős a műszerfal

Egyenletes teljesítményleadásának és rugalmasságának köszönhetően korai felkapcsolásokkal, takarékosan és kényelmesen vezethető. Ugyanakkor bőséges erőtartalékkal rendelkezik, akár 10,3 másodperc alatt százra gyorsítja és 190 km/órás csúcssebességhez segíti a fronthajtású Qashqait. A magas vezetési pozíció kényelmes, kezes és jól manőverezhető az autó, s a 18 colos kerekek ellenére tisztességesen rugózik.

Parkoláskor a 188 mm-es szabadmagassággal magabiztosan, sérülésveszély nélkül vághatunk neki a combosabb járdaszigeteknek. Ezenkívül a két legmagasabb (I-Way és Tekna) felszereltséghez alapáron jár a 360 fokos, felülnézeti képet nyújtó AVM tolatókamera. Sajnos a középkonzolon elég mélyre került a monitor, melynek 5 colos átmérője nem túl nagy, felbontása sem tűéles, ráadásul csak az osztott képernyő kisebbik részén jelenik meg a „térhatású” ábra. Persze a magas építésmód a fogyasztáson is érezteti hatását, a gyári 4,5 helyett mi 6,8 literes átlagot mértünk.

Négy kamera (elöl, hátul és a tükörházak alján) állítja össze a felülnézeti képet Négy kamera (elöl, hátul és a tükörházak alján) állítja össze a felülnézeti képet

Egyébként maga az autó nem változott, igaz, a kompakt crossover megjelenése még mindig modern és divatos. Azt viszont az opciós bőrkárpit (350 000 Ft) sem tudja palástolni, hogy az utastér berendezése felett már kissé eljárt az idő. Ettől függetlenül a Qashqai nagyon is szerethető, praktikus és kellően tágas családi autó. Az 1,6 literes, 117 lóerős benzinmotorral felszerelt Visia alapmodell árcéduláján 5 080 000 forint áll, az 1.6 dCi változat ennél 1 270 000 forinttal drágább, a Tekna csúcsfelszereltség pedig további 1 420 000 forinttal emeli a tétet.

Még mindig jól néz ki a személyautós karakterű japán crossover Még mindig jól néz ki a személyautós karakterű japán crossover

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!