Ez bizony rózsaszín, nem kicsit, hanem nagyon! Sőt, még a felnik is. Elöljáróban csak annyit, hogy soha egy autóban sem bámultak meg annyian, s néztek közben „másnak”, mint a kis Twingóban. A divatmárka ihlette csomag része a szolid virágmintás matrica (motorháztető, B-oszlopok, csomagtérajtó), a fényes fekete tükörház és a hátsó diffúzorbetét.

Belül is tocsog az autó a rózsaszínben: az üléshuzat, a cérna színe, a kapcsolók, a vezetőoldali ajtóhímzés, a kilincsek és a padlószőnyegek. Olyan a Twingo, mint egy rózsaszín cukormázas, gejl mignon: nagyon könnyen elcsapja vele az ember a gyomrát.

Hagyjuk a sallangokat, nézzük a tényeket

A motortérben 75 lovas szívó 1,2-es kapott helyet, melynek nyomatéka 107 Nm, a bökkenő csak az, hogy utóbbi 4250-es fordulatszámtól mutatja magát. Alul kifejezetten bágyadtan és vontatottan viselkedik az autó, a lüktető városi forgalomban bizony rendesen oda kell lépni neki, hogy tartani tudjuk a tempót. A százas sprint papíron 12 másodpercet vesz igénybe, ennek eléréséhez azonban ki kell taposni a Twingo szemét is, a rugalmatlanságra pedig csak rátesz egy lapáttal a hosszú áttételezésű, ötfokozatú váltó. Utóbbi fórja viszont, hogy 130 km/óránál a percenkénti fordulatszám csupán 3200, ez jó hatással van a fogyasztásra. Lendületesen közlekedve, klímahasználattal együtt is beérte átlagosan 5,5 literrel. Az apró, 40 literes üzemanyagtank tükrében így az egy tankolással megtehető hatótáv 700 km feletti!

Fordulatszámmérő a kormány mögött, sebességmutató a középkonzolon Fordulatszámmérő a kormány mögött, sebességmutató a középkonzolon

A szervokormány hangolása komfortos, ám egy csipetnyivel több közvetlenség nem ártott volna. A Twingo meglepően jól tartja a kijelölt ívet, sportos fűszerezésű futóműve lepipálja a mini szegmens legtöbb modelljét. Kritika illetheti a túlságosan fent fogó kuplungpedált, a magas első üléseket, a részben mozgatható panorámatető (210 000 Ft) felemelkedő első rovarhálóját, mely gyorsan megtelik, tisztítása pedig pepecs munka. A sínen tologatható, állítható támladőlésű ülések révén rugalmasan alakítható a hátsó.

Rejtély, hogy miért zöld a műszerfal gumitüskés pakolója Rejtély, hogy miért zöld a műszerfal gumitüskés pakolója

Igény esetén tágas második sor varázsolható, ha pedig a csomagszállításon van a hangsúly, akkor a négyüléses felállás megtartásával 285 literes raktér is kialakítható. A cuki Twingo 2,79 millióért vihető el, jó a modell ár-érték aránya, a kis példányszám miatt pedig garantált, hogy egyedi autóhoz jut a vevő.

Hímzés a vezetőoldali ajtóbetéten – így kerek a sztori Hímzés a vezetőoldali ajtóbetéten – így kerek a sztori

TETSZETT
ár-érték arány
férőhely
fogyasztás

NEM TETSZETT
hivalkodó designcsomag
kuplung

ÖSSZEGZÉS
Most mit mondjak? Nézzenek rá az autóra, pont olyan, mint amilyennek látszik – harsány és feltűnő, de biztosan van, aki ilyet keres. A méretéhez képest a négyfős kabin tágas, a raktér pedig ügyesen alakítható.

Renault Twingo 1.2 16V Miss Sixty
Összlökettérfogat: 1149 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 55 kW (75 LE) 5500/min
Max. forgatónyomaték: 107 Nm 4250/min
Hossz./szél./mag.: 3600/1654/1470 mm
Tengelytáv: 2367 mm
Fordulókör: 10,55 m
Saját tömeg/teherbírás: 950/340 kg
Csomagtér: 165/285/959 l
Üzemanyagtank: 40 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 12,0 s
Maximális sebesség: 169 km/h
Város/országút/vegyes: 6,7/4,2/5,1 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 119 g/km
A modell alapára: 2 440 000 Ft (1.2 16V, Trend)
A tesztelt verzió ára: 2 790 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!