A felső „szemöldökben” van a helyzetjelző és az index, a nagy, kerek lámpában pedig a tompított vagy a távolsági fény világíthat A felső „szemöldökben” van a helyzetjelző és az index, a nagy, kerek lámpában pedig a tompított vagy a távolsági fény világíthat

Azon lehet vitatkozni, hogy a Juke varangyra, varacskos disznóra, netán egy űrlényre hasonlít, az viszont teljesen egyértelmű, hogy ezzel az autóval garantált a feltűnés! Pedig a Juke nem más, mint egy gólyalábakon járó kisautó!

Ennek megfelelően családi járgánynak csak korlátozottan alkalmas, hiszen csomagtere (mindössze 251 literes) és utastere is akkora, mint a B-szegmens egy-egy nagyobbra nőtt típusának. De a Juke esetében nem a literek és a milliméterek a legfontosabbak. Szerintem jó páran lesznek, akik belehabarodnak ebbe a formába, az autó egyéb jellemzői innentől kezdve pedig már csak a részletkérdések közé sorolhatók.

190 lóerővel kaparja az aszfaltot a Juke

Van viszont néhány kivételesen jó tulajdonsága a Juke-nak. A vezetőülésből egyáltalán nem tűnik szűkösnek az autó, a magas üléspozíció és a nem túl vaskos első oszlopok miatt „szellősnek” érezzük az első sort. A sofőr szemszögéből mégis az 1,6 literes, közvetlen befecskendezésű, benzines turbómotor hangzik a legjobban, hiszen 190 lóerőt szabadít az első kerekekre a Juke csúcsmotorja (az összkerékhajtás csak a CVT-váltóval együtt kérhető, 900 ezer Ft-os felár ellenében).

Trendi, de kicsit túljátszott a Juke belseje Trendi, de kicsit túljátszott a Juke belseje

Bizonyos közlekedési szituációkban a 190 lóerőt már nehezen viszi aszfaltra a kis crossover, s a hajtási befolyás is igen jelentős. Mindez természetesen nem vesz el a motor értékéből, amely karakterét tekintve zseniális. Gyakorlatilag 50 km/óránál felkapcsolhatunk hatodik fokozatba, tehát bírja az alacsony fordulatot is, de akkor sem esik kétségbe, ha pörgetjük. A 0-100 km/órás sprint 8,0 másodperces ideje és a 215 km/órás végsebesség meglehetősen beszédes adat, azért viszont kár, hogy kívülről semmi sem árulkodik arról, hogy nem a 117 lóerős szívómotoros verzióval van dolgunk…

Az aktuális hossz- és keresztirányú gyorsulást is megtudhatjuk, ha kifizetjük az üzemmódválasztó felárát Az aktuális hossz- és keresztirányú gyorsulást is megtudhatjuk, ha kifizetjük az üzemmódválasztó felárát

Igazából ehhez a teljesítményhez már dukálna némi megkülönböztető elem is, mondjuk a kipufogóvég nyugodtan lehetne dupla.

Nem fogyaszt sokat, de megkérik az árát

A 190 lóerős motor kapcsán persze nem a külső, hanem a fogyasztás az egyik legfontosabb kérdés, főleg azért, mert a Juke üzemanyagtartálya mindössze 46 literes. Nos, nem fogunk hanyatt esni a benzinkútnál, ugyanis teljesítményéhez mérten igen takarékos a DIG-T egység. Vegyes használatban 7,3 litert kért 100 kilométerenként az autó, ami azért is meglepően kevés, mert 130 km/órás tempónál közel 4000-et forog a motor. Nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy a kuplung kinyomására minden egyes felkapcsoláskor felpörög a motor, ami csak akkor kerülhető el, ha természetellenes csigalassúsággal nyomjuk ki a kuplungot és váltunk fel.

Hátul igencsak szűkös a hely Hátul igencsak szűkös a hely

Bár a 190 lóerős motor támogatja a tempós haladást, mégsem lesz a szerpentinek királya a Juke. Ehhez a teljesítményhez kicsit feszesebb futómű kellene, mert a karosszéria könnyen bedől, és az ember a direktnek jóindulattal sem nevezhető volán miatt úgy érezheti, mintha nem lenne közvetlen kapcsolat a kormány és a kerekek között. Természetesen ezek inkább csak határhelyzetben jönnek elő, „normál” tempónál viszont élvezhetjük a meglehetősen finom rugózást.

A 251 literes alaphelyzeti érték ma már a kisautóknál is átlag alatti... A 251 literes alaphelyzeti érték ma már a kisautóknál is átlag alatti…

Bármennyire is óriási karakter és fickós jármű a 190 lóerős motorral, az 5 915 000 Ft-os ár cseppet sem kevés egy emelt hasmagasságú kisautóért. De ha a 4 190 000 Ft-os bázismodellt vesszük alapul, akkor sem túl vonzó az ár, ugyanis a méltán népszerű Qashqai azonos „bázismotor” esetén (1.6, 117 LE) csak 380 ezer Ft-tal kerül többe, mint a Juke, sőt utóbbinál a klíma sem alaptartozék (200 000 Ft). A Nissan a turbómotoros modellnél a magas alapár ellenére is szűkmarkú a felszereltséget illetően, például az automata légkondicionáló és a dinamikus üzemmódvezérlő 110 000 Ft-os felárért kérhető.

A hátsó kilincset az ajtó felső részébe bújtatták A hátsó kilincset az ajtó felső részébe bújtatták

TETSZETT
erős, takarékos motor
pontos váltó
magas üléspozíció

NEM TETSZETT
szűk csomagtartó
kis lábtér hátul
indirekt kormányzás

ÖSSZEGZÉS
Aki feltűnésre vágyik, biztosan megkapja a kíváncsi tekinteteket, a nagy kérdés az, hogy a forma mennyire lesz időtálló. A turbómotorral a Juke dinamikája kiváló, ám az ára korántsem kedvező.

NISSAN JUKE 1.6 DIG-T
Összlökettérfogat: 1618 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 140 kW (190 LE) 5600/min
Max. nyomaték: 240 Nm 2000-5200/min
Hossz./szél./mag.: 4135/1765/1565 mm
Tengelytáv: 2530 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1315/449 kg
Csomagtér: 251-830 l
Üzemanyagtank: 46 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,0 s
Maximális sebesség: 215 km/h
Fogyasztás város/országút: 9,1/5,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,3 l/100 km
CO2-kibocsátás: 159 g/km
Alapár (1.6 Visia, 117 LE): 4 190 000 Ft
A tesztelt modell ára: 5 915 000 Ft