Manapság már elég nagy az a vásárlóréteg a piacon, amely megelégszik a fizikailag kisméretű karosszériával, azonban a nagyobb autókból megismert szolgáltatásokra vágyik. Mostantól a Fiesta is képes teljesíteni ezeket az igényeket, hiszen már Vignale változatban is elérhető az ötajtós verzió.

Vörösborszínű karbonbetét és vastag, jó fogású kormánykerék. Fotó: Hilbert Péter

Némi króm, egyedi hűtőrácsbetét és jelvények tájékoztatnak, hogy itt nem egy hétköznapi kisautóval van dolgunk. Ahhoz azonban, hogy az ajtót feltárva ez nyilvánvaló legyen, már mélyebben kell a zsebbe nyúlni: a vörösborszínű bőrkárpit felára 260 000 Ft. Sötétbordó színe mellett a látványos díszvarrás is sokat dob a minőségérzeten, amelyet még a műszerfal karbonhatású dekorbetétje is hivatott emelni. Nem érdemes lemondani az üvegtetőről (250 000 Ft, jár hozzá az állítható magasságú utasülés), amely ugyan a hátsó fejteret erőteljesen korlátozza, de rengeteg fényt enged az utastérbe, és nyitható paneljének köszönhetően extra szabadságérzetet is ad. A feláras felszerelések listája jelen esetben túlnyomórészt az egyedi kialakítást szolgálja, de például a holttérfigyelőért (100 000 Ft) is fizetni kell – ez valamiért kimaradt a 90 000 Ft-os Biztonság és védelem csomag 4-esből, ami éberségfigyelőt, távolságtartó tempomatot, koccanásgátlót, táblafelismerőt és automatikus fényszórókapcsolást tartalmaz.

Látványosak a bőrülések, oldaltartásuk átlagos

Szerencsére a vezetési élmény jórészt megmaradt annak, amit a Fiestától megszokhattunk. Az 1,0 literes turbómotornak nem hallani, nem érezni a háromhengerességét, a 140 lóerős teljesítménnyel pedig jókat lehet gyorsítani. Szokás szerint úgy 1500-tól terhelhető, 2000-től húz igazán, és egy kicsit később fullad ki, mint a gyengébb társai. Pontos a kormányzás, jó az úttartás, nagy kanyarsebességgel autózhatunk, azonban a tesztpéldány 18 (!) colos felnijei a 205/40-es abroncsokkal már nagyon rázósak, rossz minőségű aszfalton még el is pattog a kocsi a kijelölt ívről.

Nem sok hely marad az árnyékoló alatt

A legolcsóbb Vignale (6 095 000 Ft) a 125 lóerős, 1,0 literes turbómotort kapja, a tesztautó 140 lóerős teljesítménye 150 000 Ft felárat jelent, a kettő között találjuk a hatfokozatú automatikus sebességváltóval felszerelt 100 lóerős változatot – ennél hátul dobfék dolgozik –, a 120 lóerős dízelért 6 465 000 Ft-ot kell fizetni. Ezzel rögtön a Mini szintjén találja magát a Fiesta, amivel ugyan tulajdonságai alapján állja a versenyt, de kevésbé karakteres a kialakítása. Márpedig a prémium kisautók világában ez utóbbi is fontos döntési szempont. Pozitív, hogy az alapáron adott 2+3 év/100 000 km-es garanciát olcsón, 26 900 Ft-ért bővítik 2+3 év/200 000 km-re.

Országúti tempónál még élvezhető a nyitott tető

Tetszett
• vezethetőség
• minőségérzet
Nem tetszett
• peres abroncsok
• magas fogyasztás
• biztonsági extrák felár ellenében

Összegzés
Egyre többre vágynak a vásárlók, amit a Ford még a kisautó kategóriában is megad nekik. A kerékválasztástól eltekintve egész jól sikerült a prémiumérzés adoptálása a Vignale verziónál, azonban az árcédulát nézve önkéntelenül is felmerül az emberben: ennyi pénzért már egész jó Focust is lehet kapni.

Ford Fiesta Ecoboost 140
Összlökettérfogat: 998 cm3
Hengerek/szelepek: S3/12 turbó
Max. teljesítmény: 103 kW (140 LE) 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 180 Nm 1800-5000/perc
Hossz./szel./mag.: 4040/1735/1476 mm
Tengelytáv: 2493 mm
Nyomtáv elöl/hatul: 1513/1476 mm
Fordulókör: 10,3 m
Sajat tömeg/teherbírás: 1241/444 kg
Csomagtér: 311-1093 l
Üzemanyagtank: 42 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,4 s
Max. sebesség: 200 km/h
Varos/országút/vegyes: 6,3/4,6/5,2 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 119 g/km
A modell alapára: 6 095 000 Ft (Ecoboost 125)
A tesztelt verzió ara: 6 245 000 Ft