Mivel a 6-os sorozat második generációját (az M6-ost leszámítva) vérbeli sportkocsi helyett inkább Gran Turismo túraautós karakterrel ruházták fel, az élményt nem csökkenti, ugyanakkor a vezetést biztonságosabbá teszi az xDrive összkerékhajtás. Az intelligens, számítógép által vezérelt szerkezet alapvetően a hátsó kerekeket preferálja, de a 40:60 arányú nyomatékelosztást egy szempillantás alatt az aktuális tapadási viszonyokhoz igazítja. Iszonyatos kanyarsebességekre képes és sínautó módjára fordul a BMW, s csúszós úton sem kell attól tartani, hogy hirtelen kitör a hátulja.

Akármilyen jól is mutat, érdemes azonban tartózkodni az óriási, 20 colos felniktől (elöl 245/35, hátul 275/30-as abroncsok), mert rossz minőségű úton még az Adaptive Drive futóművel együtt (adaptív lengéscsillapítás+aktív stabilizátorok) is kényelmetlenül ráz.

Az üzemmódok közül mindenki megtalálhatja az ízlésének megfelelőt Az üzemmódok közül mindenki megtalálhatja az ízlésének megfelelőt

A bivalyerős dízelmotor viszont a normál, kétajtós Coupéhoz is remekül passzol, meg sem kottyan neki a négykerékhajtás 80 kilós többletsúlya. Sőt! Nem mintha számítana, de a hátsókerekes 640d-hez képest 0,1 másodperccel gyorsabban rongyol százra (0-100 km/h: 5,2 s), miközben gyári adatok szerint átlagosan 0,3 literrel iszik többet – tesztünk során a laboratóriumi 5,8 helyett 8,6 l/100 km-es fogyasztást mértünk. A 640i Coupé alapára 22 215 000 forint, ennél közel egymillióval drágább a 640d, és még 810 ezret kérnek az xDrive hajtásért.

Felnőtteknek ez már szűkös Felnőtteknek ez már szűkös

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!