A jelenleg piacon lévő kompaktok közül a Mégane (2008-tól) kategóriája második legidősebb darabja, egyedül a Fiat Bravo (2007-től) korosabb nála. Ezzel alapvetően nincs nagy probléma, csak a konkurensek zöme már mind megújult, látványosabb design és naprakészebb biztonsági arzenál jellemzi azokat.

Az új R-Link rendszert leszámítva itt minden maradt a régiben. Fotó: Hilbert Péter Az új R-Link rendszert leszámítva itt minden maradt a régiben. Fotó: Hilbert Péter

Facelift: essünk túl a kötelező körön

Vegyük sorra a frissítés elemeit: új első lökhárító, integrált LED-es nappali menetfény (feláras), nagyobb márkaembléma, átrajzolt motorháztető és sárvédők jelentik a változásokat. Belül az R-Link multimédiás/navigációs fejegység (210 000 Ft) az új elem, melyhez többek között Driving Eco2 funkció is dukál – fogyasztási statisztika, vezetési tippek stb. A palettán az eddigi 90 lovas dízel teljesítménye 5 lóerővel gyarapodott, valamint immár négy tagot számlál az Energy motorcsalád. Utóbbiakhoz azok a kiemelkedően takarékos, kis lökettérfogatú motorok tartoznak, melyeket Stop&Start és fékenergia-visszanyerő rendszerrel láttak el: 1.2 TCe (115, 130 LE), 1.5 dCi (110 LE) és 1.6 dCi (130 LE).

Hátul tágas hely várja az utasokat Hátul tágas hely várja az utasokat

Tesztalanyunk motorházteteje alatt az 1,5-ös dízel 110 lóerős, Stop&Start rendszerrel ellátott változata dolgozott, tehát ez a blokk már az Energy generáció tagja. Ezt azért fontos leszögezni, mert a szintén 1,5-ös és 110 lóerős, Stop&Start nélküli, vagy EDC-automata kivitelek a korábbi dCi-generációhoz tartoznak. Utóbbiak maximális nyomatéka 240 Nm – az Energy kivitelé 260 Nm –, valamint gyári átlagfogyasztásuk 0,7-0,9 l/100 km-rel magasabb. A gázolajos csendesen jár, jól veszi a fordulatot, bár 1500-as fordulat alatt kell egy kis idő, amíg felépül a turbónyomás. Ezt azonban finoman és gyorsan lépi át, bántó turbólyuk-effektusról nem beszélhetünk.

A Stop&Start működése kissé hektikus, néha hidegen, közvetlenül indítás után leállítja az aggregátot, üzemmelegen meg nem, ám az újraindítás kellően gyors. A hatgangos váltó pontosan megvezetett, áttételezése jól eltalált, 130 km/óránál kb. 2200-as fordulatszámon dolgozik a motor. A fogyasztás alacsony, a közel 1,4 tonnás önsúly és a méretek tükrében az 5,0 literes tesztátlag baráti. A kormányzás közvetlensége átlagos, tempós kanyarokban lehetne valamivel több a visszajelzés. Az R-Link rendszer jól működik, a navigáció (TomTom) kezelése egyszerű, sávinformációs funkciója látványos, de az alapgrafika eléggé silány.

Az üléstámlák osztva dönthetők Az üléstámlák osztva dönthetők

A kabin tágas, az ülések kényelmesek a műszerfal ergonómiája azonban mit sem javult. A tesztelt motor kizárólag Business kivitelben érhető el, ehhez a LED-es menetfények 55 000 forintot kóstálnak, a sávelhagyásra figyelmeztető (kizárólag a csúcskivitelhez csomagban 210 000 Ft) nem is rendelhető, ahogy hátsó szellőzőrostélyok sem járnak az autóhoz. Xenon fényszórót ne is keressünk, az a teljes Mégane-paletta opciós listáján sem szerepel – ki érti ezt 2014-ben, közvetlenül a frissítés után?! A csomagtér átlagosan tágas, ebben a méretosztályban a legtöbb ellenfél már 550-615 liter közötti bendővel büszkélkedhet. A támlák osztva dönthetők, a sík padlóhoz fel kell hajtani az ülőlapokat, sajnos a Business csomagban nem fektethető lapjára az anyósülés, pedig egy kombinál ez hasznos tétel. A már említett Business szinten a normál 110 lóerős 1.5 dCi 5,15 milliót kóstál, az EDC váltós automata 5,51 millióért vihető el, míg a Stop&Start rendszeres Energy változat 5 250 000 forintért kelleti magát.

Az ötajtóshoz képest 250 000 forint a kombi karosszéria felára Az ötajtóshoz képest 250 000 forint a kombi karosszéria felára

TETSZETT
– kulturált motor
– tágas belső
– sok rekesz

NEM TETSZETT
– átlagos méretű raktér
– egyféle felszereltség

ÖSSZEGZÉS
A szolid frissítéssel a Renault a Mégane ráncait szerette volna leplezni, ám ez csak részben sikerült. Még mindig egy használható, alapvetően jó autóról van szó, csak már érezni a konstrukció korát. Az 5 év/100 000 km-es garancia megnyugtató.

Mégane Grandtour 1.5 dCi 110 S&S
Összlökettérfogat: 1461 cm3
Hengerek/szelepek: S4/8 turbódízel
Max. teljesítmény: 81 kW (110 LE) 4000/perc
Max. forgatónyomaték: 260 Nm 1750/perc

Hosszúság/szélesség/magasság: 4559/1804/1507 mm
Tengelytáv: 2703 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1546/1547 mm
Fordulókör: 11,05 m
Saját tömeg/teherbírás: 1375/489 kg
Csomagtér: 491/1567 l
Üzemanyagtank: 60 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 12,4 s
Maximális sebesség: 190 km/h
Város/országút/vegyes: 3,9/3,2/3,5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,0 l/100 km
CO2-kibocsátás: 90 g/km
A modell alapára: 3 940 000 Ft (1.6 16V Authentique)
A tesztelt verzió ára: 5 250 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!