A Mazda2-es remek kisautó volt, ha az ember sportos ambíciókkal rendelkezett: kőkemény felfüggesztés, rövid áttételezés, pörgős motorok. A modellfrissítés során úgy javítottak a csomagon, hogy közben a régi értékekről sem mondtak le teljesen.

Elsőre furcsa a hirtelen tapadó kuplung, de a kézhez közel lévő, rövid kulisszában pontosan kapcsolható váltókarral együtt már igenis van értelme. Önkéntelenül is sportos vezetésre szoktat minket a Mazda kisautója, a kocsi átrajzolt orrához hasonlóan a vezető is hamar mosolyogni kezd. Minden úgy működik, ahogy az a nagy könyvben meg van írva, minden akcióra jó előre jelezhető reakció a válasz az autó részéről. Miért nem lehetett ezt kezdettől fogva így csinálni?

Nyújtott áttételek, kevesebb kapcsolás

Nagy szerepe van ebben a fizikai felépítésében változatlan, mégis jobb elnyelőképességű felfüggesztésnek, amely ha nem is simítja ki teljesen az aszfalt egyenetlenségeit, de japán vonalon már kényelmesnek számít. A másik fontos változás, hogy elképesztően hosszú áttételeket kapott a váltó. A tesztautónkat hajtó erősebbik 1,3-ast különösebb szenvedés nélkül lehet 100 fölé zavarni kettesben (!), de ugyanolyan jól viseli azt is, ha városi tempónál felkapcsolunk ötödikbe, ezzel is csökkentve a fogyasztást.

Pontosan kapcsolható a váltó, a fokozatok nagyon hosszúak Pontosan kapcsolható a váltó, a fokozatok nagyon hosszúak

Eddig tehát azok érezték jól magukat a Mazda2-es volánja mögött, akik értékelték – netán ki is használták – az autónak azt a tulajdonságát, hogy a szerpentineken nagyot lehet vele alkotni, jó az úttartás, közvetlenek a reakciói. Mostantól már azoknak is érdekes lehet a japán kisautó, akik sok időt töltenek vele városban, mert kevés kapcsolással, a korábbinál sokkal kényelmesebb körülmények között lehet vele autózni.

Sokat javult a gördülés a kényelmesebb rugózással Sokat javult a gördülés a kényelmesebb rugózással

TETSZETT
vezethetőség
rugalmas motor
kényelmes felfüggesztés
úttartás

NEM TETSZETT
passzentos térkínálat
nincs ESP

ÖSSZEGZÉS
Az átlagos autóvezető felé nyitott a felfrissült Mazda2-es, miközben a sportos pilóták továbbra is számíthatnak rá. Miért kellett ezzel ilyen sokáig várni?

Mazda2 1.3i
Összlökettérfogat: 1349 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 62 kW (84 LE) 6000/min
Max. forgatónyomaték: 121 Nm 3500/min
Hossz./szél./mag.: 3920/1695/1475 mm
Tengelytáv: 2490 mm
Fordulókör: 9,8 m
Saját tömeg/teherbírás: 1035/450 kg
Csomagtér: 250/787 l
Üzemanyagtank: 42,8 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 13,6 s
Maximális sebesség: 172 km/h
Fogyasztás város/országút: 6,4/4,3 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 119 g/km
A modell alapára: 3 369 900 Ft (1.3i, 75 LE)
A tesztelt modell ára: 3 899 900 Ft