Sugárzik a minőség minden megoldásból, de a kormány érintésérzékeny felületei megszokást igényelnek. Fotó: Stefler Balázs

A GLC Coupé sok szempontból a trendek megtestesítője, ugyanis egyszerre szabadidő-autó és kupé, a formás lemezek alatt pedig belső égésű erőforrás és villanymotor szofisztikált kombinációja dolgozik. A középkategóriás modell második kiadása igazából egy műszaki kirakat, hogy tessék, itt tart ma a plug-in hibrid technológia!

Prémiumautóhoz illőek az ülések. A helykínálat korrekt, a kardánalagút igencsak vaskos. Off-road üzemmódban a dőlésszögeket és a kerekek rugózását is mutatja a központi kijelző

Merthogy a 400 e jelű hajtás minden, csak nem átlagos, a 2,0 literes, turbós benzinmotort használó rendszer 381 lóerőt produkál, ráadásul a villanymotor önmagában 440 Nm-es nyomatékot szállít. Az igazán nagy kunsztnak azonban a hatótávolság tűnik: a GLC 400 e Coupé volt az első plug-in hibrid a szerkesztőségünkben, amely a valóságban is képes volt megtenni 100 kilométert tisztán elektromosan (egészen pontosan 103-at)! A magyarázat elsősorban abban rejlik, hogy a Mercedes hatalmas, 31,2 kWh-s akkumulátort használ – ez nagyobb, mint a tisztán elektromos Dacia Spring telepkapacitása! A méretes telep akár 60 kW-os töltést is fogadhat, de az is villanyautó-szint, hogy fékezésnél 100 kW-tal rekuperálhat. Persze a vásárló a csúcstechnikából a hatótávolságon kívül nem sokat vesz észre, maximum azt, hogy az SUV-kupé akár 140 km/órával is suhanhat elektromosan. Meg persze az is fontos, hogy aktív navigáció esetén a lehető leghatékonyabban gazdálkodik az energiával a jármű, például hiába van sok töltés az akkuban, autópályán általában benzinre vált.

Az önmagában 252 lóerős benzinmotorhoz 9 fokozatú váltó kapcsolódik, a 4×4-es hajtás alapáras. Akár 60 kW-tal is tölthető az újdonság

A 381 lóerős összteljesítménnyel tényleg arcpirítóan gyors az újdonság, csakhogy állandó 130 km/órás tempónál lemerült akkumulátorral már nem a takarékosság mintapéldánya, a 9 literes fogyasztása mellett a 4 hengeres benzinmotor hangszíne és a viszonylag kisméretű tank (49 literes) is belerondít az összképbe. Kár, mert a belső kialakítása, a kényeztető extrák és az autó egész hangulata hozza a Mercedestől elvárt szintet és akkor még nem is beszéltünk a formás farról. A hiányzó hátsó ablaktörlő ugyan mutatja, hogy egy kicsit áldoztak a szépség oltárán, ugyanakkor a kupés tetőív ellenére sem kisebb a fejtér, mint a „mezei” GLC-ben. 31 milliós alapárért persze jogosan várhat az ember ilyen átgondoltságot és magas szintű komfortot.

A légrugós futómű „finomsága” abszolút passzol a GLC Coupéhoz

TETSZETT
• dinamika
• légrugós futómű
• minőségi benyomás
NEM TETSZETT
• nincs hátsó ablaktörlő
• jelentős tömeg
• raktérkapacitás

ÖSSZEGZÉS
A Mercedes most is megmutatta, hogy plug-in hibrid modelljei mércének számítanak, a hatótáv, a tölthetőség és a dinamika is meggyőző. Kidolgozottsága is a legjobbak közé emeli, de azért mégiscsak negatívum, hogy aki 6 hengeres erőforrást szeretne ebben a méretben, annak az Audinál, a BMW-nél vagy a Mazdánál kell keresgélnie.

MERCEDES-BENZ GLC 400 E 4MATIC COUPÉ
Összlökettérfogat: 1999 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
BENZINMOTOR
Max. teljesítmény: 185 kW (252 LE)
Max. forgatónyomaték: 400 Nm
VILLANYMOTOR
Max. teljesítmény: 100 kW (136 LE)
Max. forgatónyomaték: 440 Nm
HIBRIDRENDSZER
Max. teljesítmény: 280 kW (381 LE)
Hossz./szél./mag.: 4764/1890/1615 mm
Tengelytáv: 2888 mm
Saját tömeg: 2285 kg
Csomagtér: 390-1335 l
Üzemanyagtank: 49 l
Gyors. 0-100 km/h: 5,6 s
Max. sebesség: 239 km/h
Átlagfogyasztás: 0,5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,4 l/100 km (külső töltés nélkül)
CO2-kibocsátás: 11 g/km
A modell alapára: 21 142 000 Ft (GLC 200 4Matic)
A tesztelt modell ára: 32 006 000 Ft