Az eddigi legnagyobb, 50 abroncsok mezőnnyel készültek az ADAC és ÖAMTC szakemberei a jubileumi, 50. nyárigumi-tesztre, mindegyik a 205/55 R16-os méretű volt. Fontos változás, hogy amíg eddig a mért tulajdonságok alapján rangsorolták az abroncsokat, ez már csak 70%-ban befolyásolja a végeredményt, mert abban már 30%-os súlyozással a környezetvédelem (becsült futásteljesítmény, fogyasztás, menetzaj, az abroncs tömege és fenntarthatóság) is megjelenik.

A rossz menettulajdonságok miatt 7 abroncsot zártak ki az értékelésből, és ezek között olyan abroncsot is találunk, amely a futásteljesítménynél és kopásnál a második helyre került, de elképesztően gyenge teljesítményt mutatott nedves aszfalton.
„Nedves aszfalton a legjobb és a legrosszabb abroncs között ijesztően hosszú, 25 méter a fékút-eltérés. Ez azt jelenti, hogy ahol a Continental PremiumContact 6-os abronccsal szerelt autó megáll, a DoubleCoin DC99-cel szerelt 52 km/órás tempóval csapódik be” – mondta ezzel kapcsolatban Steffan Kerbl, az ÖAMTC abroncs-szakértője.

Egy gyártó különböző abroncsai nagyon is eltérőek tudnak lenni. A Michelin e.Primacy egyedüliként kapott „nagyon jó” minősítést a környezetvédelem fejezetben 71 500 km-es becsült futásteljesítménnyel, de mivel nedves aszfalton csak „elégséges” teljesítményt nyújt, nem tudják ajánlani a szakemberek. A legkiegyensúlyozottabb abroncs a Michelin Primacy 4+ lett, amely „jó” eredménnyel zárja a környezetvédelem és a menettulajdonságok fejezetet is. Pozitívan említik meg a Goodyear Efficient Grip Performance 2 és a Continental UltraContact abroncsot is, bár utóbbi gyengélkedik nedves aszfalton. A menettulajdonságok fejezetet egy másik Continental abroncs, a PremiumContact 6-os nyeri meg, ami a Goodyear Efficient Grip-pel közösen vezeti a mezőnyt, ezek után a Nikoan Wetproof következik.

Jó eredménnyel zárt még a Semperit Speed-Life 3, ami nedves aszfalton erős, de száraz felületen gyengélkedik, ezek mellett még a Bridgestone Turanza T005, Falken ZIEX ZE310 Ecorun, Kumho Ecsta HS52, Hankook Ventus Prime4 és a Nexen N’Fera Primus abroncsokat ajánlják a tesztelők.
Ezzel ellentétben még a kedvező ár mellett se ajánlják a következő 7 abroncsot, mert azok olyan veszélyes menettulajdonságokat biztosítanak: Rotalla RH 01, Berlin Tires Summer UHP 1 G2, Lassa Driveways, Evergreen EH 226, Riken Road Performance, Double Coin DC99, Premiorri Solazo.

A szakemberek felhívják rá a figyelmet, hogy tökéletes abroncs nincs, de a mérési eredmények alapján mindenki a saját vezetési stílusához és körülményeihez alkalmazkodó abroncsot tud választani magának, a választás során a nedves körülmények közötti tulajdonságokra helyezzük a hangsúlyt. Az új környezetvédelmi fejezetben az eddig is vizsgált becsült futásteljesítmény, fogyasztás és menetzaj mellett már az abroncs tömegét és a fenntarthatóságot is figyelembe veszik, utóbbinál a gyárak környezetvédelmi tanúsítványait vesztik figyelembe, és magukat a gumikat is megvizsgálják, hogy tartalmaznak-e a gyártásból maradt szennyeződéseket, amelyek a használat első kilométerei során lehullva környezeti terhelést okoznak. A tesztben szereplő 50 abroncs veszélyes-anyag terhelését is vizsgálták laboratóriumban, de semelyik gumiban nem találtak ilyen anyagokat.

1973 óta egyre kiterjedtebb teszteket hajtanak végre az ADAC és az ÖAMTC szakemberei, az évek során egyre pontosabbak lettek a mérőeszközök is. Az évtizedek alatt az abroncsgyártók is rászoktak arra, hogy figyelembe vegyék a tőlük független mérések eredményeit.