Tágas és ergonomikus a beltér, a váltókart fokozatválasztó tárcsa helyettesíti. A Vignale bebőrözött műszerfala javít a kissé fantáziátlan összképen. Fotó: Stefler Balázs

Mélyen a zsebébe kell nyúlnia annak, aki a kombi karosszéria mellé 2,0 literes dízelmotort is szeretne, hiszen a családi Focus 175 000 Ft-tal drágább a négy- és az ötajtósnál. A nagyobb lökettérfogatú gázolajosért hatfokozatú kézi váltóval 8 295 000 Ft-ot kell a szalonban hagyni, a tesztelt, nyolcfokozatú automatikus váltóért pedig további 500 000 Ft-ot kérnek. Szinte már kedvezőnek számít a Vignale csúcsváltozat további 905 000 Ft-os felára, pedig a 9 700 000 Ft-os végösszeg enyhén szólva is merésznek tűnik egy kompakt Fordért. A céges flottáknak ajánlott prémiumváltozat ugyan többek között ízléses fabetéteket és bőrkárpitozást nyújt, az utastéren kívül pedig hűtőrácsa, felnigarnitúrája és színválasztéka is egyedi, mégsem ebben rejlik az értéke.

Az ötajtós és a kombi tengelytávja megegyezik, de nemcsak a láb-, hanem a fejtér is bőséges

A legújabb generáció tervezésekor ismét ugyanolyan magasra tették a lécet, mint 20 évvel ezelőtt. Futóműve a kategória egyik legjobbja, az úttartása, a kanyartempója és a rugózási komfortja is elsőosztályú. A kombi kivitel multilink hátsó felfüggesztése egyedi geometriájú, a lengéscsillapítókat úgy építették be, hogy teljes terhelésnél is agilis legyen. A kormányzása hasonlóan kiváló, kis erőszükséglete ellenére közvetít információkat a kerekek felől, ami igazi élményfaktort jelent. Centikben és kilókban is mérhető többlete ellenére olyan kiegyensúlyozottan viselkedik mint az ötajtós, ebben fontos szerepe van a 150 lóerőt és 370 Nm nyomatékot mozgósító, PSA-tól származó, 2,0 literes dízelmotornak, mellyel úgy gyorsul és halad a Focus Kombi, mintha a föld felett lebegne. Kis gázadásra is könnyedén megindul, a nyolcfokozatú váltónak köszönhetően 130 km/órás tempónál alig 2000-et forog a főtengely, és az utastérben a hangját is csak halkan, távolról lehet hallani. A hagyományos, hidraulikus automata gyorsan és észrevétlenül kapcsol, az elektronikus rásegítővel kiegészített fékek intenzív lassítása közben lehet egyáltalán érezni, ahogy egymás után váltja a fokozatokat.

Elődjénél tágasabb a jól pakolható raktér, használatát akasztó, az üléstámlát ledöntő kallantyú és 12 voltos aljzat könnyíti meg

A harmonikus konfiguráció a sok utassal és csomaggal messzire utazóknak ideális, hiszen sok városi etappal együtt 7,2 literes átlagfogyasztást mértünk a tesztprogram során, ami hosszú, egyenletes tempóval megtett távokon akár literekkel is csökkenthető. Műszaki tudása sokkal inkább méltóvá teszi a prémium jelzőre, mint az egyébként gazdag felszereltsége, így akkor is praktikus és szerethető autót kapunk, ha nem fizetjük meg a prémiumfelárat.

Egyedi hűtőrács, LED-es fényszóró, 17 colos könnyűfém felnigarnitúra és selyemfényű tetősín is jár a Vignale kivitelhez

TETSZETT
– műszaki háttér
– vezethetőség
– praktikum

NEM TETSZETT
– belső dizájn

ÖSSZEGZÉS
Története és kategóriája egyik legjobb automatikus váltós, dízel, családi kombija a legújabb Focus, használhatóságban és vezetési élményben is kiemelkedőt nyújt.

MŰSZAKI ADATOK
Ford Focus Kombi 2.0 EcoBlue A8
Összlökettérfogat: 1996 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 110 kW (150 LE) 3500/perc
Max. forgatónyomaték: 370 Nm 2000-2500/perc
Hossz./szél./mag.: 4668/1825/1494 mm
Tengelytáv: 2700 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1572/1566 mm
Fordulókör: 11,0 m
Saját tömeg/teherbírás: 1559/546 kg
Csomagtér: 608-1653 l
Üzemanyagtank: 47 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,5 s
Max. sebesség: 205 km/h
Város/országút/vegyes: 5,5/4,1/4,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,2 l/100 km
CO2-kibocsátás: 119 g/km
A modell alapára: 6 285 000 Ft (Kombi 1.0 EcoBoost, 125 LE)
A tesztelt verzió ára: 8 795 000 Ft