A Corolla Wagon nemcsak a családosok, hanem a flottások körében is igen népszerű volt, egy nehezen megmagyarázható döntés után azonban utód nélkül búcsúzott. Persze próbálták a kombisokat átültetni a Versóba, vagy rábeszélni az eggyel nagyobb – és természetesen drágább – Avensis Wagonra, azonban ez nem ment zökkenőmentesen. A Toyota most sutba dobta korábbi elhatározását és a Wagon típusjelzőt, itt a jobban csengő kombi Auris, mely nevével ellentétben (Touring Sports) kifejezetten higgadt, józan példány.

A 2.0 D-4D-hez először az Auris esetében kínálnak start-stop rendszert – kár, hogy leállításkor és beindításkor is érezhető némi rezonancia A 2.0 D-4D-hez először az Auris esetében kínálnak start-stop rendszert – kár, hogy leállításkor és beindításkor is érezhető némi rezonancia

Praktikus, tágas és szerethető autóról van szó

Az Auris kombi formavilága tetszetős, úgy modern, hogy közben sokak ízlésének megfelel, és ez nemcsak a külső, hanem a belső designra is igaz. Az előző generációhoz képest mérföldkőnek tekinthető, azonban az aktuális konkurensek között találni szebben felépített, nívósabb anyagokat használókat.

A navigáció (200 000 Ft-tól) egyszerűen kezelhető, az adatbázisa részletes, a TMC-funkció is működik, azonban a gyakran fals sebességhatár-kijelzések bosszantók. A nappali/éjszakai kijelző mód közötti váltást érdemes manuálisan végrehajtani, mert automata üzemben nem igazán szuperált.

Hely van bőven, de a könyöklő használhatatlan Hely van bőven, de a könyöklő használhatatlan

Az első ülések kényelmesek, kellően nagyok, a combot is jól alátámasztják. A 2. sor és a raktér (530/1658 l) is igen tágas. Hátul a padló közel sík, így a középen ülőnek sem kínszenvedés az utazás, a hátsó szellőzőrostély azonban hiányzik, az ülőlapra fekvő könyöklő pedig használhatatlan. A csomagtér ajtaja magasra nyílik, lecsukását kétoldali fogantyúk segítik, a roló pedig nemcsak el-, hanem felfelé (széria) is mozgatható, így azt pakolásnál nem szükséges minduntalan ki- és beakasztani a helyére. Ülésdöntés után magas perem keletkezik a padlón, ennek oka, hogy mozgatható padlóbetét csak a hibridhez jár.

A roló nemcsak el, hanem felfelé is húzható A roló nemcsak el, hanem felfelé is húzható

A 2,0 literes, közös nyomócsöves dízelt a teljesítmény helyett inkább az alacsony fordulaton kiaknázható nyomatékra hangolták. A 124 lóerő nem eget verő, de az 1600-as fordulattól betoppanó 310 Nm révén tisztességes a dinamika, megpakolva sem erőlködik, miközben beéri átlagosan 6 literrel. A hatgangos váltó végáttétele a takarékos üzemet támogatja (130 km/ óránál 2000-es fordulat), míg városban a gázolajos Toyotáknál unikumnak számító start-stop rendszer mérsékli a naftaigényt. Utóbbi elfogadható gyorsasággal dolgozik, azonban a leállításnál és az újraindításnál is jól kivehető rezonancia rázza meg a kasztnit. A kormányzás és a futómű is hozza a családi kombis kvalitásokat, nem a szegmens legdirektebb darabja, de nem is kell veszélyes billegéstől tartani. A 2.0 D-4D kivitel ára 6,38 milliótól indul, az importőr pedig a bevezetési időszakban a 3 éves garancia mellé további 2 évet ad.

Kombihoz mérten formás az Auris fara, a hátsó ajtó mélyről nyílik, így könnyű a pakolás Kombihoz mérten formás az Auris fara, a hátsó ajtó mélyről nyílik, így könnyű a pakolás

TETSZETT
– tágas utas- és raktér
– nyomatékos dízelmotor
– megfizethető navigátor

NEM TETSZETT
– rezonancia (start-stop)
– vegyes anyagminőség
– indokolatlan TS típusnév

ÖSSZEGZÉS
Az Auris kombi követi a toyotás hagyományokat, tisztességesen összerakott, mindenki ízlésének megfelelni vágyó fazonú autó, mely képes egy család, vagy épp egy cég igényeit kielégíteni. Belül a logika és az egyszerűség dominál, egyedül a TS típusnév sugall többet, mint amennyit kapunk.

Toyota Auris Touring Sports 2.0 D-4D
Összlökettérfogat: 1998 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 91 kW (124 LE) 3600/perc
Max. forgatónyomaték: 310 Nm 1600-2400/perc

Hossz./szél./mag.: 4560/1760/1475 mm
Tengelytáv: 2600 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1525/1525 mm
Fordulókör: 10,4 m
Saját tömeg/teherbírás: 1345/570 kg
Csomagtér: 530/1658 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,5 s
Maximális sebesség: 195 km/h
Város/országút/vegyes: 5,4/3,9/4,4 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,0 l/100 km
CO2-kibocsátás: 115 g/km
A modell alapára: 4 190 000 Ft (1.33 VVT-i Start)
A tesztelt verzió ára: 6 385 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!