A Volkswagen konszernen belül a Seat márka sorsa régóta kérdéses, és végül az pecsételte meg a sorsát, hogy a Cupra külön márkává alakításával végre megtalálták a maguk piaci rését a konszern normál és prémiummárkái között. Arról nem is beszélve, hogy az elektrifikációval együtt járó drágulást is jobban megemésztik a feljebb pozicionált Cupra vásárlók. A Seat, mint autógyártó napjai meg vannak számlálva, amint az aktuálisan kínált modellek elérnek életciklusuk végére, abbahagyják azok gyártását – az utódnak kinevezett autók már a Cupra márka alatt érkeznek.
Nem hagyják veszni a Seat nevet sem, amellyel a nagyvárosi mikromobilitási járművekre (elektromos rollerek, mopedautók, robogók) és az azokhoz kapcsolódó szolgáltatásokra koncentrálnak majd, tehát a jelenlegi Seat Mó termékek maradnak a kínálatban. Az aktuális Seat típusok modellciklusa valamikor 2025-2030 között ér véget, addig van idő a kereskedőhálózat átalakítására.