A Mercedes-Benz és a Frauenhofer Intézet fejlesztőmérnökei több éves fejlesztőmunkával alkották meg a berendezést, amelynek segítségével sikerült röntgenvideóra venni az első töréstesztet, amelyben egy Mercedes-Benz C-osztály oldalütközését vették először röntgenvideóra a mérnökök. Ehhez elkészítették azt az autó fölé rögzített keretet, amelyből 1 kHz-es frekvenciával indulnak a sugarak, amelyek pár mikroszekundumig tartanak, és minderre másodpercenként 1000 alkalommal képes a készülék – a normál röntgengépek másodpercenként 1 felvételt készítenek. A padlóban levő detektor ezek alapján készíti a felvételeket, amelyekből aztán videó lesz. A röntgensugarak nem zavarják a többi képrögzítő berendezést, se a gyorsulásmérő érzékelőket, azonban a személyzet védelme érdekében a Frauenhofer Intézet csarnokát 40 cm vastag betonfallal vették körbe, és 45 tonnás sugárvédelmi ajtóval látták azt el.