Becsapós a kép. A CVT váltó valójában egyszerű szerkezet Becsapós a kép. A CVT váltó valójában egyszerű szerkezet

A CVT fokozatmentes váltók nem mai találmányok. Már a 60-as években is beszerelték egy DAF kisautóba, majd újra feltűntek a 80-as évek végén a Ford Fiesta, Escort és Orion modellekben.

A felújító készlet a tömítésekkel A felújító készlet a tömítésekkel

Az akkori technológia szerint a CVT-váltókat hidraulikusan vezérelték, de alapelvük, a szíjas-kúpos tárcsás áttétel-módosítás ugyanaz. Ebben a szétszerelt Ford Orion váltóban a szíj kopott el, ami javítható. Ma is kapható hozzá alkatrész, a Bosch gyárt szíjat és felújító készletet is. Igaz, nagyon kell szeretni az öreg autót egy ilyen javításhoz, hiszen csak az anyagköltség 150 000 forint. Az eset pozitív üzenete, hogy ez a váltófajta is bírja a nagy futásteljesítményt!

A sok kis fémlapból álló CVT szíj a legdrágább alkatrész A sok kis fémlapból álló CVT szíj a legdrágább alkatrész