Hirdetés – A gépjárműjének futóműve rendkívül kiszolgáltatott helyzetben van a nem megfelelő útviszonyok következtében.

Számos, negatív külső hatás éri, gondoljunk csak például az úttestet borító kátyúkra, vagy a deformálódott járdaszegélyekre.

A futómű ellenőrzése és beállítása mindenképpen ajánlott meghatározott időszakonként, illetve a téli és nyárigumik cseréje esetén.

A Méta autószervíz szerencsére ez ügyben is a rendelkezésére áll, a környék legkedvezőbb áraival, ugyanis nekik az Ön biztonságos utazása az első.

Honnan tudhatom, hogy elérkezett az ellenőrzés ideje?

Ha eljött az idő a futómű állítására, bizony több intő jelet is észlelhetünk gépjárművükön. Amennyiben az autótulajdonos a vezetés során kopogó hangot hall, vagy felfigyel rá, hogy az autó az egyik irányba húz (azaz a kormánykerék nehezen tér középállásba), akkor mindenképpen megfontolandó az autószervíz felkeresése.

Továbbá számot kell vezetnünk a gumiabroncsok kopásának mértékéről is. Amennyiben egyenetlen kopást tapasztalunk, szintén elengedhetetlen a futómű vizsgálata.

Hogyan is épül fel a futómű?

A futómű egyik legfőbb része a kerékfelfüggesztés, mely a jármű kerekeit köti össze a kocsitesttel, illetve  a lengéscsillapító, amely az út egyenetlenségeiből adódó lengések amplitúdóját csökkenti hatékonyan.

A kerékfelfüggesztés precíz értékeire különösen ügyelni kell, mivel a paraméterek elmozdulása komoly következményeket von maga után. Továbbá kiemelkedően fontos, hogy a lengéscsillapítók amortizációját nyomon kövessük, ugyanis az elhasználódott lengéscsillapító mellett nagyobb terhelés jut a futómű többi alkatrészeire.

Mindenképpen ajánlott egy alapos átvizsgálás, ha gumiabroncsa gyors ütemben kopik, csúszik, vagy netán sodródik a gépjárműve.

Kulcsfontosságú, hogy biztosítani tudja az autó optimális útfekvését, biztonsága érdekében.

Kerékdőlés és kerékösszetartás

Két alapvető fogalom, melyet fontos ismernünk a futómű beállítási menetének megértéséhez. A kerékdőlés ugyan is megmutatja a kerék dőlésszögét az autó eleje felől.

Amennyiben ez a dőlésszög nem a kívánt értékek között mozog, az a gumiabroncs természetellenes kopását eredményezi.

A kerékösszetartás az abroncsok első és hátsó része közötti távolság különbsége, mely nagy hatással van a kanyarodás kimenetelére.

Precíz beállítás, korrekt ár? Ezek a futómű beállításának lépései

Most, hogy megismertük az alapfogalmakat és azonosítani tudjuk a rendellenességeket, nem maradt más hátra mint végigfutni a futómű beállítási menetén.

Természetesen az első lépés a mérés előkészítése, az állapot felmérése. Ebben a fázisban a futóműhöz kapcsolódó meghibásodott alkatrészek cseréje is ajánlott. A korszerű gépek segítségével történik a gumiabroncsnyomás ellenőrzése, a pedálfék és kormánykerék rögzítése.

Ezután a konkrét beállítások következnek: a kerékdőlés korrekciója, vagyis a megfelelő kerékdőlési szög beállítása, a kerékösszetartás mérése, megfelelő beállítása, majd a kanyarodási szög paramétereinek helyreigazítása.

Hogy miképp mozognak az árak?

A futómű beállítása esetén meglehetősen széles az árskála, egész pontosan 8000 ft.-tól körülbelül 15000 ft.-ig (első+hátsó beállítás személyautó esetén).

Amennyiben viszont a Méta autószervizt (www.metaautoszerviz.hu) válassza, ott garantálni tudják, hogy a kiemelkedő minőség mellett, kedvező árakat biztosítanak az Ön számára. Személyes tapasztalataim alapján a gépjárművet alaposan átvizsgálják, és ez után konkrét árajánlattal fordulnak partnereik felé. Számunkra fontos, hogy Ön előtt is feltárják a rejtett hibákat, ismertessék a javítás menetét.

Magasan képzett szakembereik megválaszolják bármely kérdését, pontosan felvázolják a szükséges alkatrészek mennyiségét. Értékelik klienseik bizalmát, és büszkék rá, hogy biztonságos gépjárművéért ők felelnek.