Már a szombati időmérőn gondot okozott a nagy esőzés Kínában, a tesztbalesete miatt távolmaradó vb-éllovas Tiago Monteiro helyére a Hondába beugró Gabriele Tarquini ki is csúszott a Q3-as gyors körén. Vasárnapra még intenzívebb eső zúdult a vadonatúj ningbói pályára, és sokaknak eszébe jutott a 2014-es slovakiaringi verseny, amelyen hasonló körülmények között az első futam jelentős része a safety car mögött telt, a másodikat pedig biztonsági okból törölték is. A kínai nyitófutamon is a pilóták épsége volt a legfőbb szempont, ezért a biztonsági autó mögül rajtolt el a mezőny, azaz nem lehetett előzni. Mivel nagy mennyiségű víz állt a pályán, félő volt, hogy az autók a kanyarokban megúsznak, ami rendkívül balesetveszélyes. Három körön keresztül ment a mezőny a safety car mögött, hogy felmérjék a körülményeket.

A negyedik körben indult el az igazi verseny, Michelisz Norbert a fordított rajtrács miatt a kilencedik helyről indult, de hamar megelőzte a vb-pontversenyben előtte álló volvós Thed Björköt, és feljött nyolcadiknak. Az autók nehézkesen, csúszkálva haladtak a nehéz körülmények között. Hat kör után két Volvo kiállt a versenyből, Girolami, valamint Björk is – utóbbi Bennanival ment össze, akinek véget ért a futama. A hetedik körben pedig Tom Chilton és Rob Huff ütközött össze. Michelisz Norbertet közben csapattársa, Tarquini az előzetesen megbeszélt taktika szerint maga elé engedte, és ezzel a magyar versenyző feljött már az ötödik helyre, amikor ismét beküldték a biztonsági autót. A tizedik körben indult újra a verseny, és a tizenharmadikban a két Honda megelőzte a Citroënt vezető John Filippit, és Michelisz már a negyedik pozícióban haladt. Itt is intették le a 15 kör leteltével.

Ahogy az első futamon, úgy a másodikon is intenzív eső áztatta a ningbói pályát, amelyen állt a víz, így a balesetveszélyes körülményekre való tekintettel ezúttal is a biztonsági autó mögül rajtolt el a mezőny, azaz nem lehetett előzni. Michelisz Norbert az időmérőn megszerzett második helyről indult. A safety car mögött megtett első kör végén Rob Huff kiállt, miután kiderült, hogy nem tudták teljesen rendbe hozni a Citroënjét a nyitófutamos balesete után. Közben a volvós Catsburg a rádión, majd Huff már a boxban is arra panaszkodott, hogy ilyen pályán nem lehet versenyezni.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!