A világbajnoki címek sorsa eldőlt, Kalle Rovanpera és a Toyota most már könnyű szívvel célozhatják meg az utolsó verseny dobogós helyeit. A Toyotának azért nem lesz olyan könnyű dolga Japánban. Hazai terepen nagy a nyomás, hogy sikerekkel zárja az évet. Hazai versenyzője Takamoto Katsuta bár élvezi a japán rajongók támogatását, azonban még soha nem állt rajthoz Japánban a Rali Világbajnokságban. A jelenlegi útvonalból is mindössze két szakaszon hajtott már korábban, amelyek nagyjából öt km hosszúságot tesznek ki. A rali többi része számára is teljesen új lesz. Ami viszont még érdekesebb, az az, hogy édesapja, Norihiko Katsuta is ott található a nevezési listán. Az idősebb Katsuta egy N csoportos Yarissal veszi fel a harcot a Rali Világbajnokság ifjabb titánjaival.

Az előző Japán Ralikkal ellentétben ez egy teljesen aszfaltos verseny lesz, így mindenki tiszta lappal indul. Korábban Hokkaido szigetén rendeztek murvás ralit, most pedig a legnagyobb szigeten, Honsún tartanak aszfaltos futamot. Az Aicsi és Gifu prefektúrák hegyei között rendezett szakaszok nehéz, technikás és szűk utakra kalauzolják a Rali Világbajnokság népes mezőnyét. A ligeteken át vezető utakon állandóan változik majd a tapadás minősége és ez nagy kihívás elé állítja a csapatokat.

„Azon kívül, hogy tudjuk, aszfaltos lesz a rali, elképzelésünk sincs arról, hogy mi vár ránk. A cél az lesz, hogy a legjobb formánkat nyújtsuk, a legtöbbet kihozzuk a kocsiból, és lássuk hol kötünk ki.” – szögezte le a Spanyol Rali második helyezettje, Thierry Neuville. 2010-ben rendeztek itt utoljára futamot és akkor Sebastien Ogier nyerte meg a Japán Ralit. A franciának akkor még harcolnia kellett a gyári versenyzői helyért Dani Sordóval. Azóta nyolcszoros világbajnok lett és az idényzáró futamon is rajthoz áll, ezúttal a Citroen helyett egy Toyotával.

A rali
A 2022-es Japán Rali három napon át tart, s a 19 gyorsasági szakasz majd 283,87 km-t tesz ki. A rali főhadiszállásának és a szervizparknak az Aicsiben található Toyota stadion ad otthont, ami nem messze található Nagojától. Csütörtökön a hivatalos starttal veszi kezdetét a rali a festői Kuragaike Parkban. A pénteki lesz a rali leghosszabb napja a maga 132,97 km hosszúságával. Ekkor három különböző gyorsasági szakaszon dupláznak a versenyzők. Szombaton a rajongók kedvenceként elhíresült Okazaki City szuperspeciális szakaszon duplázik a mezőny és zárja a napot. Vasárnap öt szakasszal ér véget a rali szervizelési lehetőség nélkül. Az Asahi Kougen lesz a napi nyitó szakasz és később a versenyt záró Power Stage is.

A világbajnokság állása a Spanyol Rali után:
Pilóták
1. Kalle Rovanpera (FIN) Toyota Racing WRT 255 pont
2. Ott Tanak (EST) Hyundai WRT 187 pont
3. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 166 pont
4. Elfyn Evans (GBR) Toyota Racing WRT 124 pont
5. Takamoto Katsuta (JPN) Toyota Racing WRT NG 107 pont
6. Sebastien Ogier (FRA) Toyota Racing WRT 85 pont
7. Craig Breen (IRL) M-Sport Ford WRT 79 pont
8. Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 59 pont
9. Esapekka Lappi (FIN) Toyota Racing WRT 58 pont
10. Gus Greensmith (GBR) M-Sport Ford WRT 36 pont

Gyártók
1. Toyota Racing WRT 503 pont
2. Hyundai WRT 410 pont
3. M-Sport Ford WRT 238 pont
4. Toyota Racing WRT NG 123 pont