Felülmúlta saját várakozásait a Qualisport kamionos triója a 2015-ös Africa Eco Race első napján: Kovács Miklós pilóta és két állandó társa, Czeglédi Péter navigátor és Ács László fedélzeti szerelő a legjobb időt produkálta a monstrumok kategóriájában a Scaniával, ez az eredmény pedig az autós-kamionos összesítésben a 3. helyre volt elegendő. Az új évet egy defekttel kezdte az alakulat, majd következett egy váltóhiba, amelyet sikerült ugyan elhárítani, de az jelentős hátrányt jelentett – 8 órás időbüntetés, egy kihagyott éjszakai pihenő. Végigcsinálták az ötödik napra előírt 225 kilométeres távot, amelyet 532 kilométernyi összekötő követett Dakhláig, ahol vasárnap pihenőnapot kapnak a versenyzők.

A Scania-egység a zömmel tempós, gyors szakaszt 2 óra 18 perc 8 másodperc alatt teljesítette, amely a kamionos kategóriában az 5. legjobb eredmény volt, ám az időbüntetés miatt a kategória összesítésében visszacsúsztak a 8. helyre. A napot a monstrumok között a metángáz-hajtású Kamaz nyerte, a volánja mögött Szergej Kuprijanovval: az oroszt az MAN-es Elisabete Jacinto, valamint a másik Kamaz, a kategória összesítésében is vezető Anton Shibalov követte.

„Kemény nap volt számunkra a pénteki, hiszen az előző két nap defektjei után ezúttal egy váltócsere következett, amely sajnos nyolc órányi időbüntetést vont maga után. Amikor végeztünk a szereléssel a CP3 közelében, sokat bosszankodtunk, de arra a következtetésre jutottunk, hogy nincs értelme háborogni. Mauritánia még előttünk áll, minden eddiginél több szakaszt kell ott teljesíteni, ráadásul tudjuk, hogy ott bármi, és annak az ellenkezője is megtörténhet. Egyik közvetlen ellenfelünk, Elisabete Jacinto például hozzánk hasonlóan tegnap nyolc órát bukott futómű-problémák miatt, a legkeményebb szakaszokon pedig tényleg bármikor borulhat a papírforma. Tavaly is nyűglődtünk a marokkói részeken, Mauritániában pedig egy jó hajrával sikerült feltornáznunk magunkat a kategória 2. helyére. Az új váltóval a végsebességünk alacsonyabb, de a dűnéken ez nem számít. A pihenőnapot arra használjuk, hogy alaposan átvizsgáljuk a kamiont, aztán pedig tesszük a dolgunkat” – mondta Kovács Miklós.


 
A motorosoknál első ízben fordult elő, hogy nem a kategória éllovasa, Pal Anders Ullevalseter nyerte a szakaszt: a villámgyors norvégot egy osztrák versenyző, a hozzá hasonlóan KTM-mel induló Robert Theuretzbacher utasította maga mögé, miután az északi a szakasz végéhez közeledve navigációs hibát vétett. Meglepetés született az autósoknál is, ahol egy Oscar bizonyult a nap legjobbjának: Anton Grigorovot a kazah Hummer-pilóta, Andrej Cserednyikov, valamint a rutinos belga, a Toyota Hilux Overdrive-val versenyző Jacky Loomans követte. Eredményével Loomans visszavetette a vezetést a kategória összesítésében Miroslav Zapletaltól: a 2009-es magyar bajnok cseh versenyzőnek differenciálmű-problémákkal kellett megküzdenie, így csak a 26. helyen zárta a napi menetet.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!