Az azonos nevű versenycsapat háttércége a Spectrum Suspensions, amely kifejezetten raliautó felfüggesztések fejlesztésével foglalkozik. Most egy új autót építettek maguknak azzal a céllal, hogy az eddiginél szélesebb körű dinamikus tesztelést tudjanak elvégezni. Ehhez egy Lada Kalina homológ karosszériát vettek alapul, amelybe egy szintén homológ, Subaru boxert szereltek.

Az EJ20-as teljesítménye a szabályzattól függően 300-340 lóerő – nem árulták el, hogy a Spec-R nevű autóban melyik teljesítményszintet használják –, és Subaru váltón keresztül hajtja a négy kereket. Azért választották a japán erőforrást, mert az erősebb a Lada négyhengeresnél, ezenkívül alacsony tömegközéppontot tesz lehetővé; az autó tömege 1200 kg.

Noha homológ alkatrészekből rakták össze a Lada Kalina R-Spec nevű versenygépet, azzal nem fognak rajthoz állni, a kocsi egyedüli célja a felfüggesztés-fejlesztés támogatása.