Bár a rali első két napján az oroszlános Harri Rovanperä a második helyen zárta a ralit, a harmadik napra elfogyott a kitartása, s az ezüstös helyet végül a Citroën sztárja, Sebastien Loeb kaparintotta meg. Így Rovanperának jutott a dobogó utolsó foka.

Francois Duval okosan vezetett és megszerezte a negyedik helyet. Érdekesen alakul a sorrend az első nyolc helyen, hiszen kevésbé ismert sztárok és főként nem gyári autókkal versenyző pilóták törtek be pontszerző helyekre. Így az ötödik helyen Daniel Carlsson ért célba, őt Manfred Stohl, Janne Tuohino és Aris Vovos követte.

Harri Rovanperä idei első dobogós helyét szerezte meg, köszönhetően annak, hogy átvéve Freddy Loix autóját egyre jobb és jobb teljesítményt nyújt a 307 WRC volánja mögött. A finn ötödik lett Új-Zélandon annak ellenére, hogy technikai problémákat kellett a verseny alatt megoldania. Bár alulmaradt a Sebastien Loebbel folytatott csatában, mégis nagyszerű munkát végzett, s ennek a gyümölcse a harmadik hely és az ezzel járó értékes egyéni és konstruktőri pontok.

“Elégedett vagyok az eredménnyel, bár nem voltam teljesen magabiztos az autóban a három nap során. A tegnapi napon a buckákon a felfüggesztés nem volt tökéletes, s ma reggel szinte ugyanezt éreztem. A legfontosabb azonban az, hogy az autó megbízható és gyors is egyben, és az, hogy tisztán látszik tudjuk tartani a tempót az élen. Azt gondolom, hogy nagyon jók a kilátásaink a következő ralira, Törökországban. Tavaly vezettem a versenyen, és remélem, hogy még a mostaninál is jobb eredményt érhetek el.” – mondta magabiztosan a francia konstruktőr pilótája.

Bár nagyon versenyképesen ment a verseny elején, Marcus Grönholm autójában eltört az első felfüggesztés a második nap során, és kénytelen volt feladni a viadalt. Így nagy lehetőséget hagyott ki Grönholm arra, hogy értékes világbajnoki pontokat gyűjtsön, s Ciprus után még az első győzelem is várat magára a 307 WRC-vel. Egy új rendszer keretében Grönholm végigmehetett a vasárnapi gyorsasági szakaszokon, úgy, hogy pontokat nem szerzett, de értékes tesztfeladatokat látott fel a Török ralira készülve.

2004-es Akropolisz rali végeredménye:

1. P Solberg Subaru Impreza 4:39:06,2 2. S Loeb Citroën Xsara + 00:18,4 3. H Rovanperä Peugeot 307 WRC + 00:28,3 4. F Duval Ford Focus + 02:19,4 5. D Carlsson 206 WRC + 06:50,1 6. M Stohl 206 WRC + 10:01,6 7. J Tuohino Ford Focus + 11:12,5 8. A Vovos Ford Focus + 14:07,0 9. A Warmbold Ford Focus + 16:32,9 10. G Panizzi Mitsubishi WRC + 19:21,4 A világbajnokság állása: Pilóták 1. S Loeb 43 pont 2. P Solberg 38 pont 3. M Martin 34 pont 4. M Grönholm 24 pont 5. F Duval 19 pont C Sainz 19 pont 7. H Rovanperä 10 pont J Tuohino 10 pont M Hirvonen 10 pont 10. D Carlsson 6 pont Konstruktőrök 1. Citroën 65 pont 2. Ford 60 pont 3. Subaru 50 pont 4. Peugeot 39 pont 5. Mitsubishi 9 pont

Bár Francois Duval behozta autóját a negyedik helyre, azután, hogy Rovanperä mellett nagy küzdelmet folytatott Sebastien Loebbel a második helyért, csapattársa, Markko Martin balszerencséjére letért az útról és kiesett. Így nem tudott pontokat gyűjteni, pedig nagyon kellenek neki a pontok a világbajnokság szempontjából.

Senki nem várt csodát a Mitsubishitől és a Skodától, hiszen mindkét csapat az idén, sőt utóbbi ezen a versenyen tért vissza a világbajnoki raliszíntérre, így autóikkal még a gyermekbetegségeken próbálnak túljutni. Gilles Panizzi azért nem panaszkodhat, hiszen nem csak célbaért, de négy pontot szerzett is a japán csapatnak. A két skodás pilóta még az első nap kiesett, így bizonyítani majd a következő ralin lesz csak lehetőségük.

Az Akropolisz rali után Sebastien Loeb vezeti az egyéni bajnokságot 43 ponttal. Őt Solberg követi a második (38 pont), Martin (34 pont) pedig a harmadik helyen. A Citroën átvette az első helyet a gyártók között, s öt pont előnye van az eddig első helyen álló Forddal szemben.

A kemény raliknak ezzel nincs vége. Igaz csak három hét múlva, de folytatódik a versengés, ezúttal a Török ralin (június 25-27.) A körülmények nagyon hasonlítanak majd a görögországira, hiszen töredezett, nehezen járható utak és forróság vár a ralimezőnyre. Így minden csapat azon lesz, hogy a már eddig Cipruson és Görögországban megszerzett tapasztalatokat kamatoztassa. Lássuk, ki végzi el jobban a házi feladatát.