Éppen Mario Kres, alias „Supermario” mesél az MKR által fejlesztett versenymotorról

A világ 23 országából, közel 800 partnerét látta vendégül a szlovákiai Sekule közelében található volt katonai gyakorlótéren a Renault Trucks és versenysportos szövetségese, az MKR Technology Team – köztük az Autó-Motort is.

Nagyon szűk helyre kell bekúszni és 3 ülés van a Dakar kamionokban

Nos, itt kétféle dakaros versenykamionba lehetett beülni, s rögtön megállapítást nyert, hogy a masszív bukócsövek, „majrévasak” és műszerek, valamint a magasra emelt kagylóülések között meglepően nehéz bemászni mind a Renault K520 4×4-es, mind a csőrös Sherpa CBH 385-ös pilótafülkéjébe. Ezek a mamutok kimondottan kényelmetlenek, ahogy a földúton folyamatosan pattognak és ugrálnak – a kézből felvett videón talán átjön az érzés. Azt hittem, sokkal jobban csillapítják a terepviszonyokat ezek a gépek.

Viszont van bennük kraft, annyi szent: az MKR által továbbfejlesztett 12,8 literes, soros hathengeres turbódízel 1050 lóerőt és 4200 Nm-t tud, és az egyenes szakaszra érve könnyedén a vállára kapja és durván meglódítja a Renault kamiont – a szabályok szerint 140 km/óra a maximális sebesség. Minden tiszteletem a versenyzőké és egy élménynek remek volt, de ha busásan megfizetnének, akkor sem csinálnám ezt hosszú napokon, heteken át…

A 2017-es Dakaron sokáig 5. helyen haladt a Renault K520-as, de aztán csőstül jöttek a gondok

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!