2011-ben azt jósolta a Citroen sztárja, hogy a hazai rendezés ellenére sem lehet biztosan fogadni ismételt sikerére a Francia Ralin. S a jóslata bevált. Hiába ment át a rali Sebastien Loeb szülővárosán – Haguenaun is -, a francia sztárpilóta már pénteken, a rali nyitónapján, búcsúzott autójának motorja ugyanis ritka meghibásodást szenvedett. Így tehetséges csapattársa, Sebastien Ogier vihette haza a győztesnek járó trófeát a Loebnek oly fontos Francia Raliról.

Mindazonáltal elmondható, hogy a Korzika Rali helyett választott új helyszínnel a szervezők Loebnek kedveztek, hiszen ennél közelebb nem is lehetne ahhoz a helyhez, ahol felnőtt. Ha így nézzük elég egyértelmű a verseny végkimenetele, amennyiben a tavalyihoz hasonlóan nem történik valami baleset, vagy technikai malőr. A Francia Rali aszfaltos útjai nagyban hasonlítanak a Német Raliéhoz. Bár senki nem kételkedik Loeb sikerében, azért a keskeny és gyors utak együtt a hűvös időjárással nagy látványosságot ígérnek a ralin.

Loeb, Loeb és Loeb

Semmi másról nem szólnak jelenleg a hírek a Rali Világbajnokságban, mint a zsinórban kilencedik világbajnoki címére hajtó Sebastian Loebről. A francia pilóta bejelentette, hogy 2013-ban csak néhány ralin (Monte-Carlóban biztosan és talán az általa oly kedvelt aszfaltos futamokon) áll majd rajthoz a Rali Világbajnokságban. A sikert sikerre halmozó pilótát inkább a pályaversenyzés vonzza már és a Citroen fontolgatja, hogy 2014-ben a WTCC-ben próbálja ki magát Loebbel. Így két év múlva talán már Budapesten is láthatjuk versenyezni a ralis klasszist. Mikko Hirvonen marad a csapatnál jövőre, s a harmadik pilóta valószínűleg Khalid Al-Qassimi lesz.

2013-as versenynaptár és a Hyundai

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kiadta a 2013-as versenynaptárat, ahol több változást is láthatunk. Az idén visszatért Monte-Carlo Rali lesz ismét a szezonnyitó verseny, de a szezonzáró rali egy év kihagyás után ismét a Brit/Wales Rali lesz. Visszatér az Ausztrál Rali a versenynaptárba és az Olasz/Korzika Ralit október helyett júniusban rendezik majd meg.

A Párizsi Autószalonon jelentette be a Hyundai, hogy a Citroen, Ford, Mini és Volkswagen mellett ötödik autógyártóként beszáll a Rali Világbajnokságba 2013-tól. Nem új szereplőként vág neki a versenynek a koreai autómárka, hiszen 1998-2003 között már szerzett tapasztalatokat a Rali vb-ben.

A rali

A 2012-es Francia Rali három napon át tart, s a 22 gyorsasági szakasz 404,14 km-t tesz majd ki. A mért szakaszok 44 %-a új lesz idén. A rali főhadiszállása ismét Strasbourgban lesz berendezve.

A szervezők a harmadik évfordulóra megújult útvonallal készültek. Az első napi megmérettetés így például az Európai Parlament strasbourgi épülete mellett ér véget, amelyet autógramm osztás és a pilóták felvonulási parádéja követ. A versenyzáró Power Stage-nek ismét Haguenau (sicc!) lesz a helyszíne.

A világbajnokság állása a Wales Rali után:

Pilóták 1. Sebastien Loeb Citroën WRT 217 pont 2. Mikko Hirvonen Citroën WRT 155 pont 3. Petter Solberg Ford WRT 119 pont 4. Mads Östberg Adapta WRT 114 pont 5. Jari-Matti Latvala Ford WRT 112 pont 6. Jevgenyij Novikov M-Sport Ford WRT 63 pont 7. Martin Prokop Czech Ford Rally Team 40 pont 8. Thierry Neuville Citroën Junior WRT 38 pont 9. Dani Sordo Mini WRC Team 31 pont 10. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport 31 pont Gyártók 1. Citroën WRT 348 pont 2. Ford WRT 237 pont 3. M-Sport Ford WRT 123 pont 4. Qatar WRT 63 pont 5. Adapta WRT 61 pont 6. Citroën Junior WRT 60 pont 7. Mini WRC Team 26 pont 8. Brazil WRT 20 pont

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!