59 autót csodálhatunk meg a rajtnál, és ami különleges ízt ad a dolognak, az az, hogy a pilóták többsége először hajt végig ezen a versenyen. S akkor arról még nem is ejtettünk szót, hogy most először alkalmazzák a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által bevezetett új szabályokat.

A gyorsasági szakaszok többsége széles és gyors utakon zajlik majd le, de lesznek keskeny és kanyargós szakaszok is. A versenyre nagyon jellemző, hogy nagyon sokféle úton zajlik. Néhány közülük durva, de technikás (főképpen a hegyekben), s csodálatos terepen hajtanak keresztül.

Ami a csapatokat illeti.A Citroën nyerte meg a világbajnokság első két fordulóját, s Sebastien Loeb bizonyára nagyon eltökélt, hogy folytatja nyerő szériáját. A francia pilóta bebizonyította, hogy gyorsan tud hajtani bármilyen útról is legyen szó, és extra előnnyel rendelkezik Mexikóban, hiszen tavaly részt vehetett egy pályabejáráson, ami segítheti a gumiválasztásban. Carlos Sainz viszont nagyon ügyesen tud az új terepekhez alkalmazkodni, amit mi sem bizonyít jobban, hogy tavaly ő nyerte az akkor – a Rali Világbajnokságban – debütáló Török ralit. S tette ugyanezt a Ciprus ralival 2000-ben és Indonéziában évekkel korábban.

Az új Peugeot 307 WRC bebizonyította, hogy aszfalton és hóborította utakon is versenyképesen tud hajtani. Vajon murván is gyors lesz? “Az első két versenyen elért időeredmények bíztatóak voltak a 307 WRC potenciálját tekintve, és hisszük, hogy még jobb eredményt fogunk elérni Mexikóban.” – szögezte le a Peugeot sportigazgatója, Corrado Provera. “Biztosak vagyunk abban, hogy a 307 WRC képes a győzelemre, de nem akarunk túl magabiztosnak tűnni, hiszen az autó még csak most kezdte meg pályafutását. Fejlődést Új-Zélandon várunk.” – tette hozzá.

Marcus Grönholm, aki jelenleg második helyen áll a világbajnokságban, biztosan azon lesz, hogy ezt bebizonyítsa. Az oroszlános csapat ezúttal nem Freddy Loixot állítja csatasorba a második autóval, hanem helyette a korábban mellőzött Harri Rovanperát. A belga pilóta eddigi teljesítménye nem nagyon győzte meg a francia vezetést, így inkább a finn pilótára tette voksát, aki nagyon jól ismeri a 307-est, hiszen tevékeny részt vállalt a korai fejlesztésekben, ráadásul ismeri a mexikói versenyt. Mi több, meg is nyerte a 2002-es ralit a Bozian Racing által indított Peugeot 206 volánja mögött!

A Ford csapata Markko Martinben bízik, aki kedveli a Mexikóihoz hasonló terepet. Francois Duval kap mellette ismét szerepet, azután, hogy Tuohino Svédországban értékes pontot hozott Malcolm Wilson csapatának konyhájára.

A Subarunál nagyon eltökélt Petter Solberg, hogy megvédi világbajnoki címét, s bár Monte-Carlóban csak hetedik lett, Svédországban már a harmadik helyet szerezte meg. Ha ez a javuló tendencia folytatódik, akkor esélyes arra, hogy ismét az ő fejére tegyék majd a koronát. A szezon vége azonban még messze van és ki tudja mit hoz majd a Mexikó rali. Bár az utolsó murvás ralit – a Brit ralit – ő nyerte meg tavaly, ez a szintén murvás rali azért számára is fehér folt. Segítségére lesz új autója, az Impreza 004-es, amit most vetnek be idén először.

Az új Mitsubishi Lancer is Mexikóban debütál, így Gilles Panizzi és Gigi Galli már néhány értékes pontnak is nagyon örülhet.

A rali központja Leon városában lesz, miközben a szervizpark – és az új FIA szabályozás szerinti ú.n. flexi-szerviz – Leon belvárosában, a Poliforum kiállítási központban kap helyet a verseny három napja alatt. A rali 1040,67 km hosszú, 15 gyorsasági szakasszal (hat szakaszon kétszer megy végig a mezőny), amelyek összesen 390 kilométert tesznek ki.