Már rég feledésbe merült a Praga teherautó-gyár, így a Juraj Mitro által megálmodott és elkészített pálya-versenyautóhoz nyugodtan felhasználhatták a márkanevet. Nem mintha fenyegetne a két jármű összekeverésének veszélye…

Szénszálas önhordó karosszériát sütöttek ki az R1-es elnevezésű versenyautónak, amely cseh-szlovák együttműködésben készült. A hossz 4170 mm, a szélesség 1800 mm, a magassága pedig nem éri el az 1 métert, egészen pontosan 995 mm.

A Praga R1-es száraz tömege mindössze 590 kg, amivel könnyen elbánik a RenaultSport 2,0 literes, négyhengeres szívómotor, amely a sport-kipufogónak köszönhetően jelen esetben 210 lóerő teljesítményű. Nem ismertek a menetteljesítmények, de egy versenyautónál amúgy is a köridő számít.

Egyelőre érdeklődőket-vásárlókat várnak, az alap autó vételára 98 000 euró. Arról nincs szó, hogy közúti közlekedésre is alkalmas változatban is elkészítenék a Praga R1-est.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért