Több olyan újdonsággal is szolgál a Ram 1500-as felfrissített változata, amely korábban nem volt elérhető az ilyen méretű platós járművek között. Vegyül például a váltót, amely minden esetben 8 fokozatú automata, de van még motorleállító, vagy épp légrugózás mind a négy keréknél.

Utóbbi nem is annyira a kényelem növelése miatt, hanem azért, hogy műúton 3 centivel csökkenteni tudják a hasmagasságot, ezáltal a légellenállást és így a fogyasztást. Az alapmotor a 3,6 literes, 305 lóerős V6-os, extraként a változatlan, 5,7 literes HEMI V8-as kérhető. Ennek teljesítménye azért nőtt a SAE mérési módszer szerint 5-tel 395 lóerőre, mert hidraulikus helyett elektromos a kormányszervo, és ez ekkora veszteség-csökkentést jelent. Állítólag ötödével csökkent az összes modell fogyasztása, pontos számokat majd később közölnek.

A merevebb alváz kevesebb vibrációt jelent, amit még meg lehet fejelni a feláras (a Jeep Grand Cherokee-ből származó) légrugózással, meg modern kommunikációs eszközzel.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!