A márka elektromos átállásával kapcsolatban a Volkswagen Motorsport is a zéró helyi károsanyag-kibocsájtással járó járművekre koncentrál, de azért nem felejtettek el még benzinmotoros versenyautókat építeni sem. Indiában például a Virtus nevű, a Polo padlóra felépített lépcsős hátú autóból építettek versenyautót. Megszabadultak a kényelmi-biztonsági extráktól, és beépítették a kötelező biztonsági felszereléseket, így 1275 kg-ról 1080 kg-ra csökkent a saját tömeg. Az 1,5-ös turbómotort 150 LE/250 Nm-ről 212 LE/300 Nm-re húzták fel, a 7 fokozatú DSG váltó helyére 6 fokozatú szekvenciális váltót helyeztek. Érdekes részlet az anyósülés (Indiában a bal oldal) mögött, a hátsó ajtó alatt a küszöbön kivezetett kipufogócső. A Volkswagen Virtus GT október 8-9-én debütál Chennai-ban, de igazából a 2023-as szezonra készül vele a forgalmazó.