A PWR Wacing elnevezésű istálló egészen mostanáig Saab-megjelenésű autókkal indult a Svéd Túraautó Bajnokságban (STCC), de idén már a Seat svédországi forgalmazójával szerződtek le, és ennek megfelelően lecserélték a szabályzat alapján egységes vázon lévő karosszériát.

A jármű hossza, szélessége és tengelytávolsága is adott, no meg a kétajtós kialakítás is, ezért kellett teljesen új, kupé karosszériát készíteni. A gyár is besegített, a barcelonai fejlesztőközpontban dolgozó mérnökök készítették el a számítógépes terveket, amelyeknél rögtön a megfelelő légáramlás kialakítására is nagy gondot fordítottak. Nem okozott gondot a szériaautó megjelenésének átültetése a teljesen egyedi karosszériára, hiszen a gyári túraautó kapcsán már van némi rutinja a fejlesztőknek. Az elküldött tervek alapján aztán a trollhattani Combitech nevű cég valósította meg kétajtós kupé karosszériát az STCC-alvázon. Spanyolországban és Svédországban összesen 10 mérnök dolgozott a projekten, összesen mintegy 2500 munkaórába került a fejlesztés és megépítés.

A technika is a szabályzatnak felel meg, tehát egy 3,5 literes, V6-os szívómotor kerül az orrba 420 lóerős teljesítménnyel, ez a hátsó kerekeket hajtja egy hatfokozatú SADVE szekvenciális váltó közvetítésével, a hátsó tengelyen önzáró differenciálmű is van,. Körben kettős keresztlengőkaros felfüggesztéseket, elöl 260/660/18, hátul 280/660/18 méretű Michelin slick abroncsokat használnak, elöl 370, hátul 360 mm átmérőjű féktárcsákat szorítanak a négydugattyús nyergek.

A Seat svédországi forgalmazója négy éves együttműködési szerződést kötött a PWR Racing Team-mel, szóval legalább ennyi ideig rajthoz áll majd az STCC-ben a Seat Leon kupé versenyautó. A két autó pilótáit csak később, az április hónap végén megrendezésre kerülő szezon előtti edzésen árulják majd el.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!