Az Audi akarja elsőként villanyautóval megnyerni a Dakar ralit, ennek érdekében már meg is kezdték a tesztelését az alig egy év alatt megvalósított RS Q e-tron elnevezésű versenyautónak. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a két hétig tartó versenyen a gyorsasági szakaszok hossza napi 800 km, amit a jelenlegi akkumulátor-technológiával nem lehet teljesíteni, ezért van egy benzinmotor is fedélzeten, ami folyamatosan tölt.

https://youtu.be/Y-7fjwGieDI

A DTM versenyautóban használt 2,0 literes versenymotor a számára ideális, 4500-6000/perces fordulatszám-tartományban üzemelve tölti folyamatosan a 370 kg tömegű, 50 kWh kapacitású puffer akkumulátort. A benzintank egyébként 295 literes. A kerekek hajtásáról az idei Formula-E világbajnokságban induló e-tron FE07 versenyautó számára kifejlesztett villanymotor gondoskodik, tengelyenként egy-egy. Egy harmadik, ugyanilyen villanymotor csatlakozik a TFSI-hez, és generátorként működik.

A villanymotorokon minimális módosításokat kellett végrehajtani ahhoz, hogy azok a tereprali-versenyautóba kerüljenek, ellenben az akkumulátor egyedi fejlesztés, amelyet felkészítenek az extrém hőmérsékleti körülményekre; a maximális teljesítményleadás 500 kW (680 lóerő lehet a maximális rendszerteljesítmény), a Dakar Rali szervezői még nem határozták meg limitet, de erre pár hónapon belül sor kerül. A benzinmotor mellett fékenergia-visszatermeléssel is töltődik az akkumulátor, a fejlesztőmérnökök egyik legnagyobb problémáját az jelenti, hogyan szabályozzák ezt a változó, de jellemzően laza talajon haladó autónál. Ugyanez jelenti a problémát kell megoldani a virtuális összkerékhajtás vezérlésénél is.

Az Audi RS Q e-tron versenyautót a Q Motorsport nevű versenyistálló indítja majd a Dakaron, ez az Audi tulajdonában lévő cégnek a címe egyébként megegyezik az X-Raid csapatéval, aki hosszú évek óta a BMW/Mini partnere a tereprali-bajnokságban.