A driftrajongók a hideg ellenére szép számmal gyülekeztek Kakucs Ring lelátóin, hiszen az idei év első driftversenyére már ki voltak éhezve. A Kilinccsel Előre Drift Kupa szervezői egy igen izgalmas és technikás pályát alakítottak ki a versenyzők számára. Egy manjival (egyenes szakaszokon történő driftelés) való megindítást követően két érintési zóna, majd egy külső és egy belső érintési ponton való áthaladás kellett ahhoz, hogy érvényes köre legyen a pilótának. Ezen kívül a bírók értékelték a driftelés szögét és a tsuisonál (páros drift) a két autó közötti távolságot is. (A bírálási szempontok bővebben itt olvashatóak http://drifting.hu/biralas.)

A kvalifikáció több szempontból is izgalmas volt. Egyrészt most pontozott először ebben a felállásban az új bírói csapat, másrészt most tesztelték a téli fejlesztéseket és az új vasakat a versenyzők. Továbbá a döntőbe való továbbjutási harcban Szabó Szilárd az E500-as Mercedesével elérte a hétvége legnagyobb bekezdő sebességét is, ami 106 km/óra volt.

A vasárnap délutáni döntők is tartogattak meglepetéseket a nézők és a pilóták számára egyaránt. A dobogós helyezésekért vívott tsuisok egyikében, a Nissan S14-et vezető Gróczinger Zsolt és az BMW E30-ast irányító Porkoláb Péter szerencsétlenül ütközött, mivel Zsolt túl nagy tempóval érkezett Peti terepmintás E30-asára. A csattanásnak köszönhetően a BMW-n ezen a napon már másodszor féltengelyt kellett cserélni a szerelő fiúknak, akik az 5 fokos hidegben közel 10 perc alatt tették meg, így Peti megküzdhetett az első helyért Szabó Szilárddal. A fiúk jó munkát végeztek, az autó szépen muzsikált, azonban Szilárdot senki sem állíthatta meg. Matt fekete Mercedese füstjébe burkolózva most Porkoláb Péternek be kellett érnie a második hellyel.

Így profi kategóriában a Magyar Profi Drift Bajnokság 1. fordulójának eredménye a következőképpen alakult:
1. Szabó Szilárd – Mercedes E500
2. Porkoláb Péter – BMW E30
3. Grózinger Zsolt – Nissan S14

Az eredményhirdetést követő pezsgőzés után Szabó Szilárd, az első futam győztese így nyilatkozott: „Miután sikerült tökéletesen beállítani az autót, bíztam benne, hogy egy dobogós hely meglehet. Az első helyre nem számítottam, de nagyon örülök neki. Sajnálom, hogy Grózinger Zsoltival végül nem kerültünk össze, de a máriapócsi Kihívás napján még erre is lesz lehetőségem. Bár lehet, hogy egy ilyen erős autó ellen nehéz lesz harcolni.” A júliusi Drift Kihívás Napja előtt azonban lesz még egy forduló Máriapócson, a rallycross versennyel egybekötve május 19-20-án.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!