A McLaren mérnökei azt próbálták meg kitalálni, hogyan is néz ki a Formula-1-es versenyautó a közeljövőben. Az MP4-X elnevezésű, egyelőre csak virtuálisan létező versenyautónál zárt az utastér, hogy a maximális védelmet nyújtsa és a kerekek is teljesen burkoltak, hogy ütközésnél ne katapultálja a levegőbe az egyik felet a másik autó.

A zárt utastér előnye a szélvédő, amelyet a fel-a-fejjel kijelző is hasznosít, ezáltal végig a pályán van a pilóta tekintete, de ezt a technikát nem csak az autóval kapcsolatos információk megjelenítésére lehet használni, de például a veszélyes helyzetekre is fel lehet hívni a sofőr figyelmét – a sárga zászlós figyelmeztetést például a pálya alaprajzán jelölnél.

A McLaren szerint egyébként nem légből kapott autó az MP4-X, hanem a ma is meglévő ötletek megvalósítása, igaz, még a kezdeti stádiumban. Például az a rendszer, ami az autó egyes funkcióit úgy vezérli, hogy figyeli a sofőr agyhullámait, még inkább tudományos-fantasztikus filmbe illő részlet, de a gyár azt mondja, kellő finomítással akár az autó egész vezérlése megoldható pusztán gondolati úton.

A legérdekesebb részlet azonban az, hogy a belső égésű mellett dolgozó villanymotor energiaellátását úgy képzelik megoldani, hogy nem nagy és nehéz akkumulátor-telepet cipel magával a versenyautó, hanem a pálya megfelelő szakaszain az aszfaltba épített indukciós vezetékek segítségével ott és annyi energiát vesz fel, amit a jövőbeli szabályok engednek. A McLaren MP4-X célja, hogy jelezze, van még hová fejlődnie a Formula-1-es autóknak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!