A második helyen Loeb csapattársa, Mikko Hirvonen ért célba, így a két citroenes pilóta állhatott fel a dobogó két legfelső fokára. A bronzérmes helyen a Portugáliában Hirvonen kizárása után győztesként előlépő Mads Östberg ért célba. Ha így folytatja, nagy jövő állhat az Adapta norvég pilótája előtt. A Minitől kölcsönbe kapott Dani Sordo sokáig úgy tűnt, hogy felállhat a dobogó harmadik fokára, de az utolsó gyorsaságin, a Power Stage-en, autójának műszaki meghibásodása miatt erre a kitűnő eredményre keresztet vethetett. Így ez a helyezés ezüsttálcán landolt Mads Östberg ölében.

Sebastien Loeb Argentínában szerzett győzelme a 70. rali világbajnoki győzelme volt, s ez az eredmény megerősítette helyét az egyéni ponttáblán. „Egy újabb argentin győzelem hihetetlen számomra, főleg mivel Portugália után fontos volt a csapatnak egy ilyen megerősítés.” – szögezte le Loeb a verseny végén. „Nagyszerűen sikerült ez a rali, azután, hogy Mikko második lett.” – folytatta. Miután Hirvonent arra utasították, hogy tartsa a helyzetét, Loeb a vasárnapi utolsó hat gyorsaságin az abroncsait kímélve autózott, s tartotta helyét az élen. Loeb finn csapattársa így is örülhetett, hogy a portugáliai kizárás után dobogós helyezést ért el és fontos pontokat gyűjtött.

Östberg mögött ralis világbajnoki pályafutása legjobb eredményét elérő Martin Prokop ért célba a negyedik helyen. Nem különben eddigi legjobbját nyújtotta Thierry Neuville is a Citroen Junior csapatával, amely így előrébb ugrott a gyártók között. A Volkswagen Motorsport felemás napot zárhat. Andreas Mikkelsen úton volt afelé, hogy akár be is kerülhet az első hatba, de Skodájának jobb első felfüggesztésével problémái adódtak miközben saját csapattársával, Sebastien Ogier-vel kellett harcolnia egy szoros küzdelemben. Mikkelsen végül kénytelen volt feladni a küzdelmet. „Jobb lett volna végig küzdeni egymással. Bosszantó, mivel közel vagyunk a végéhez és nagyszerű harc volt.” – nyilatkozta Ogier, miután csapattársa kiesett. A francia végül a hetedik lett Petter Solberg mögött. A nyolcadik helyen Jevgenyij Novikov kormányozta célba Ford Fiestáját.

Petter Solberg nem mondhatja el, hogy könnyű ralin van túl. Pénteken vezetett a raliban, mikor a negyedik gyorsasági szakaszon egy eltévedt kő miatt eltört autójának irányítókarja, s emiatt nem tudta folytatni a versenyt. Később megnyerte a világbajnokság leghosszabb gyorsasági szakaszát, a 65,74 km hosszú Matadero-Ambul szakaszt, majd az övé lett a Power Stage győzelemért járó három bónusz pont is. A norvég pilóta végül a hatodik helyezést tudta begyűjteni. A Ford nem lehet túl elégedett az Argentínában szerzett eredmények láttán. A sérült Latvalát helyettesítő Sordo kitűnő versenyzése ellenére az utolsó gyorsasági szakaszon kiesett, Solberg pedig csak hatodik lett. Így a kék ovális csapatának hátránya a Citroenhez képest 45 pontra nőtt a gyártók között.

2012-es Argentin Rali eredménye

1. S Loeb Citroën DS3 5:34:38,8 1. M Hirvonen Citroën DS3 5:34:54,0 3. M Östberg Ford Fiesta RS 5:37:49,2 4. M Prokop Ford Fiesta RS 5:44:24,1 5. T Neuville Citroën DS3 5:45:56,4 6. P Solberg Ford Fiesta RS 5:46:41,0 7. S Ogier Skoda Fabia 5:47:04,1 8. J Novikov Ford Fiesta RS 5:55:49,0 9. N Al-Attiyah Citroën DS3 6:03:01,4 10. O Tanak Ford Fiesta RS 6:11:58,3

Nasser Al-Attiyah autójának jobb hátsó felfüggesztése és kereke a második napon megsérült és kénytelen volt kiállni, de a Rally 2 szabálynak megfelelően újra indult és végül a kilencedik lett. A tizedik utolsó pontszerző helyen Ott Tanak ért célba. Egyik Mini sem fejezte be a versenyt, a 17. gyorsasági szakasz kifogott mindkét versenyzőn. Paulo Nobre autójának egyik kereke tört le, míg Armindo Araujo autójában a kormánymű tört el.

A világbajnokság eredménye az Argentin Rali után:

Pilóták 1. S Loeb 91 pont 2. P Solberg 73 pont 3. M Hirvonen 70 pont 4. M Östberg 68 pont 5. J Novikov 43 pont 6. J-M Latvala 28 pont 7. M Prokop 26 pont 8. N Al-Attiyah 23 pont 9. D Sordo 21 pont 10. O Tanak 16 pont 11. S Ogier 16 pont Gyártók 1. Citroën 151 pont 2. Ford WRT 106 pont 3. M-Sport Ford 81 pont 4. Qatar WRT 37 pont 5. Citroen Junior WRT 30 pont 6. Adapta WRT 27 pont 7. Mini WRC 26 pont 8. Brazil WRT 10 pont

A következő világbajnoki ralira ismét hosszabban kell várnunk, hiszen négy hét múlva, 2012. május 25-27. között kerül megrendezésre az Akropolisz Rali, amely a Rali Világbajnokság egyik legrégebbi és legnagyobb hagyományokkal rendelkező versenye. 2011-ben kettős Citroen-győzelem született Görögországban. Akkor Sebastien Ogier nyert és Loeb lett a második. Mikko Hirvonen, aki nemkülönben jó formában vezet idén lett az akkori bronzérmes helyezett. Prognosztizálható a francia gyártó ismételt sikere ezen a nehéz ralin is.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!