Noha a Frankfurti Autószalonon már kiállítják a Peugeot 308 Racing Cup versenyautót, az első példányokat csak 2016 végén kapják meg a vásárlók, tehát a 2017-es évadban kerül majd sor az első éles bevetésekre.

Azon kívül, hogy a gyár által szervezett RCZ Racing Cup versenysorozatot kiváltják majd a 308 Racing Cup-pal, a versenyautót úgy építették meg, hogy azt könnyedén a különféle bajnokságok szabályzatához (Németországban VLN, Spanyolországban CER, Olaszországban CITE, Belgiumban BGDC satöbbi) lehet igazítani. A műszaki adatokon ez úgy érhető tetten, hogy a saját tömeg 1000-1050 kg szabályzattól függően.

Az 1,6 literes benzines turbó teljesítményét megnövelték, a turbófeltöltőt a 208 T16 raliautóból vették át, így rögtön 308 lóerőt tud a négyhengeres, és ezt még tovább fogják fokozni, a váltó hatfokozatú, szekvenciális egység, amelyet a volánon elhelyezett kapcsolókkal lehet vezérelni. A karosszéria átalakítása már végleges, a kötelező nagy méretű szárnyakon felül 106 mm-rel kibővítették a kerékjáratokat, így összesen 1,91 méter lett a szélesség. A Peugeot 308 Racing Cup dinamikus bemutatójára október végén kerül sor a Paul Ricard pályán.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!