A szakértők óvva intenek attól, hogy bármilyen vérre menő következtetést vonjunk le a Forma-1-esek szezon előtti barcelonai tesztjeinek eredményeiből. Télen viszont már látni lehetett valami változást a Ferrarik teljesítményében, amellett, hogy a Mercedes dominanciáját és a Red Bull fejlődését sem lehetett szem elől téveszteni. A szezonnyitó Melbourne-i futamon Sebastian Vettel vihette haza a győztes trófeát. Nem titok, hogy a Ferrari kitűnő stratégiájának köszönhetően nyert. Hamilton és Bottas kénytelen volt beérni a második és harmadik helyezéssel.

A Mercedes Kínában azt ígéri, visszatér a csúcsra. Toto Wolff figyelmeztetett, hogy amennyiben csapata elvégzi a házi feladatát, Kínában ismét visszatér minden a régi mederbe. Szerinte a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt a Mercedesnél Ausztráliában, s azóta is keresik a csapat gyenge pontjait, hogy mihamarabb kiiktathassák azokat. Bár nagyszerű stratégiát választott a Ferrari a szezonnyitóra, látható volt, hogy Hamilton küszködött, hogy utolérje a Ferrarit. A Mercedes csapatfőnöke szerint támaszkodniuk kell háromszoros világbajnoki tapasztalatukra annak érdekében, hogy kiküszöböljék a hibákat és felvegyék a kesztyűt a Ferrarival Sanghajban.

Ha a szimpla statisztikát nézzük, a Mercedes sikere prognosztizálható a hétvégére. Az utóbbi években ugyanis – egy évet kivéve – csak Mercedes motorral futó autók futottak be elsőként a célba Sanghajban. 2010-ben kettős McLaren-győzelem született ezen a pályán. 2011-ben Lewis Hamilton (McLaren), 2012-ben pedig Nico Rosberg (Mercedes) győzött. 2013-ban kivételesen az akkor Ferrarival (!) versenyző Fernando Alonso állhatott fel a dobogó tetejére. 2014-ben és 2015-ben ismét Hamilton győzedelmeskedett, ezúttal a Mercedes színeiben. 2016-ban ismét egy Mercedes-pilóta, Nico Rosberg emelhette magasba a győztes trófeát.

Wehrlein rápihen

Robert Kubica óta erősen a köztudatban van, hogy az autóversenyzők nem csak a Forma-1-es pályákon vannak veszélyben, hanem egyéb elfoglaltságaik, hobbijaik közben is. Mint ismeretes, Kubica 2011-ben ralizás közben szenvedett olyan súlyos balesetet, hogy kézsérülésére gyakorlatilag ráment a Forma-1-es karrierje. Köztudott, hogy a pilóták szerződéseinek egyes záradékai is meghatározzák, hogy milyen sportokat űzhetnek a szabadidejükben, s melyeket nem. Pascal Wehrlein sajnos a legutóbbi áldozat. A Sauber pilótája télen rajthoz állt a Bajnokok Tornáján, ahol hátsérülést szenvedett. Ez a sérülés pedig idáig csak hátráltatta a német versenyzőt. A Kína Nagydíj hetében derült ki, hogy Ausztrália után a távol-keleti futamon sem tud rajthoz állni. Helyette ismét Antonio Giovinazzi kap lehetőséget bizonyításra a svájci csapatnál. Az olasz Ausztráliában a 12. helyen futott célba, miközben csapattársa, célba sem ért.


Amennyiben Wehrlein nem lesz még Bahreinben sem teljesen fitt, akkor várhatóan majd csak az április végi Orosz Nagydíjon áll majd rajthoz.

Több előzés?

A megújult Forma-1-es autókat nagyon várta már a nagyközönség, de sajnos előjött egy negatív hozadéka a változásoknak. Az előzések hiánya. Akkora a tapadása az autóknak, hogy nagyon nehéz azokkal előzni. A szélesebb kínai pálya nagyobb teret engedhet a hétvégén a kerék kerék elleni csatáknak. Ennek mindenki nagyon örülne.

A kínai futam nem lesz egy könnyű helyszín időjárás tekintetében. Elég változékony időjárás és esőzések jellemzőek ebben a térségben. Az időjósok szerint egyelőre főként vasárnapra várható esőzés, de a jóslatok napról napra változnak. Erre a pályára és időjárási viszonyokra olyan autóra van szükség, amely különböző körülmények között is jól teljesít. A stratégia megválasztásánál is főhet a csapatvezetők feje. Ezúttal is nagy hangsúly helyeződik az abroncsokra, hiszen a hőmérséklet itt gyakran alacsony (15-20 fok között lehet) és a pálya eléggé eszi a gumikat.

2016-ban Kínában nem unatkozhattak a nézők. Bár az elölről rajtoló Nico Rosberg simán begyűjtötte harmadik győzelmét, mögötte a középmezőnyben ölre menő csaták folytak a fennmaradó helyekért. A második helyen Sebastian Vettel ért célba, míg meglepetés harmadikként az akkor még a Red Bull színeiben versenyző Danyiil Kvjat futott be. Lewis Hamilton csak a hetedik lett.

A verseny és a pálya

Az 5,451 km hosszú kínai pályát, mint megannyi pályát, a német sztárdizájner, Hermann Tilke tervezte. Jellemzően elég kanyargós, s a kanyarok döntő többsége lassú. Emellett a pályán található egy rövid, de gyors szakasz is. Három egyenes szektoron bár nehéznek tűnik, de azért lehetséges az előzés. Az első kanyar beszűkül, ami izgalmassá teheti a verseny rajtját.

Az 56-körös Kínai Nagydíj április 9.-én helyi idő szerint 14 órakor (nálunk reggel 8 órakor) veszi kezdetét. A pálya hossza: 5.451 km, a teljes versenytáv 305.066 km. A pályarekordot még mindig Michael Schumacher tartja (2004-ből), ideje 1 perc 32.238 másodperc. 2016-ban Nico Rosberg (Mercedes) nyerte meg a futamot. A német pilóta ideje 1:38:53.891 volt. A második helyezett Sebastian Vettel (Ferrari) lett, míg a bronzérmes helyen Danyiil Kvjat (Red Bull) ért célba.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!