A malajziai verseny után nem állt le a Forma-1 gépezete, hiszen alig egy héttel később máris  itt egy másik ázsiai verseny, ezúttal Sanghajban. A hétvégén a nyolcadik Kínai Nagydíjat rendezik meg, most már zsinórban a harmadik éve a versenynaptár elején, tavasszal. Kína helye nem kérdőjelezhető meg a világbajnokságban, hiszen a világ legnagyobb piacainak egyike és rendkívül gyorsan fejlődő gazdasággal rendelkezik. Szerepe azóta még fontosabbá vált, hogy nem rendeznek a másik nagy piacon, az amerikai kontinensen Forma-1-es futamot.

Malajziában megtört a jég, s egy nagyon izgalmas és fordulatokban gazdag versenyt láthattunk. Bár Sebastian Vettel a Red Bullal legyőzhetetlennek tűnik, azért a szabálymódosítások tettek róla, hogy ne unatkozzanak a nézők. Egyedül az időjárás nem szólt bele a versenybe, ami egyedinek számít Malajziában. Nem úgy Kínában, ahol az elmúlt két évben az eső fontos szerepet játszott a verseny végkimenetelében. 2009-ben a rossz időjárásnak köszönhetően szinte vezethetetlen körülmények között zajlott a kínai futam, s akkor meglepő módon a Red Bull autók zártak az élen. Tavaly is kaotikusra sikeredett a verseny az eső miatt, s végül a mclarenek zártak kettős győzelmmel. Idén is e két csapat pilótáitól várható erős teljesítmény Sanghajban, bár KERS problémáját egy hét alatt kis eséllyel oldja meg a repülő bika csapata. Ami pedig a hétvégi időjárást illeti, ezúttal csak péntekre jósolnak masszív esőt Sanghajban, vasárnapra tiszta, napos időt ígérnek.

Vajon Vettel folytatni tudja nyerő szériáját? Vajon Vettel folytatni tudja nyerő szériáját?

A Ferrari az a csapat, amely az élcsapatok közül eddig a legkiábrándítóbb eredményt nyújtotta az első két verseny során. A legtöbben Malajziából egyenesen Kínába repültek, de a maranellói csapat vezetői, így Stefano Domenicali csapatfőnök, Aldo Costa technikai igazgató és Pat Fry Olaszországba tartott, hogy felgyorsítsák a fejlesztéseket a gyárban. A szezon előtti teszteken még gyorsnak és megbízhatónak tűnő Ferrarit elhomályosította a Red Bull és a McLaren teljesítménye. Alonso és Massa csak a ponttábla ötödik és hatodik helyét foglalják el, így ha még nem is Kínában, de az első európai helyszínen, a Török Nagydíjon bizonyára azon lesznek az ágaskodó ló csapatánál, hogy visszatérjenek az őket megillető helyre, az élmezőnybe.

Tavaly Button diadalmaskodott Kínában, idén már érik az első McLaren futamgyőzelem Tavaly Button diadalmaskodott Kínában, idén már érik az első McLaren futamgyőzelem

Essen egy kis szó az első két futam bronzérmes helyeit begyűjtő Renault-ról is. Bár a Renault nem rendelkezik olyan erőforrásokkal és akkora költségvetéssel, mint a Red Bull vagy a McLaren, mégis szép teljesítményt nyújtott és ezzel a konstruktőri ponttábla negyedik helyét foglalja el. „Sokat kell dolgoznunk, hogy felzárkózzunk az első két csapathoz, és szeretnénk a Ferrarit távolabbra tolni, ha tudjuk. Ez a jutalom a csapat erőfeszítéseiért, a munkájáért és a menedzseléshez való újfajta hozzáállásért.” – nyilatkozta Eric Boullier csapatfőnök.

Egyszerre kanyargós és gyors a Sanghaji pálya - a versenyzőknek szükségük lesz majd minden technikai segítségre Egyszerre kanyargós és gyors a Sanghaji pálya – a versenyzőknek szükségük lesz majd minden technikai segítségre

Ami pedig a 2011-es szabálymódosításokat illeti, bár Ausztrália után volt egy kis fanyalgás, Malajzia mindenkit meggyőzött. A DRS rendszert pedig nem csak a malajziai hosszú célegyenesben, de a kínaiban is maradéktalanul ki lehet majd használni, így igencsak izgalmas hétvége elé nézünk.

A verseny és a pálya

Az 5,451 km hosszú kínai pályát nem meglepő módon a német sztárdizájner, Hermann Tilke tervezte. Jellemzően elég kanyargós, s a kanyarok döntő többsége lassú. Emellett a pályán található egy rövid, de gyors szakasz is. Három egyenes szektoron bár nehéznek tűnik, de azért lehetséges az előzés. Az első kanyar beszűkül, ami izgalmassá teheti a verseny rajtját.

Hatalmas érdeklődés övezi a világ legnagyobb autópiacán az F1-et Hatalmas érdeklődés övezi a világ legnagyobb autópiacán az F1-et

Az 56-körös Kínai Nagydíj április 17.én helyi idő szerint 15 órakor (nálunk reggel 9 órakor) veszi kezdetét. A pálya hossza: 5.451 km, a teljes versenytáv 305.066 km. A pályarekordot még mindig Michael Schumacher tartja (2004-ből), ideje 1 perc 32.238 másodperc. 2010-ben Jenson Button nyerte meg a futamot. A brit pilóta ideje 1:33:48.412 volt. A második helyezett Button csapattársa, Lewis Hamilton lett, míg a bronzérmes helyen Nico Rosberg (Mercedes) ért célba.