Nem akárhová érkezik meg a hétvégén a Forma-1-es cirkusz. Angliát az autósportok bölcsőjének titulálják. Óriási múlttal rendelkezik, ahol 1950 óta minden évben rendeznek Forma-1-es Nagydíjat. Jim Clark, Alain Prost, Nigel Mansell, Jack Brabham, Niki Lauda, Michael Schumacher csak néhány a nagy nevek közül, akik több alkalommal is felállhattak itt a dobogó tetejére. Ehhez az illusztris névsorhoz csatlakozott Lewis Hamilton, aki tavaly ötödik győzelmét szerezte meg itt. Ez a nagydíj a csapatok nagy részének a hazai futama lesz. A Brit Nagydíjon nyújtott teljesítmény így nem meglepő módon a legtöbb csapat számára presztízskérdés lesz.

Lewis Hamilton vitathatatlanul az egyik legnagyobb sztár Angliában. Ezt a Mercedes pilótája nem csak sporteredményeinek, hanem intenzív közösségi médiás jelenlétének, divathóbortjainak és celeb barátainak is köszönheti. Tudatosan építi karrierjét, kapcsolatait, de várhatóan a hétvégén arra fog koncentrálni, hogy hazai pályáján zsinórban ötödszörre, összességében hatodszorra is nyerni tudjon. Nagyon eredményes volt eddig a régi repülőtérből átalakított betoncsíkon, így nem is lehet más a célja, minthogy ismét ő vihesse haza a brit győztes trófeát. Szüksége is lenne a jó helyezésre, hiszen a cél idén sem más, mint az egyéni világbajnoki cím megvédése. Az egyéni ponttáblát ha csak csekélyke egy pontos előnnyel is, de jelenleg Sebastian Vettel vezeti, azután, hogy a Mercedes Ausztriában nullázott és egyik pilótája sem szerzett pontot.

Vettel azonban nem jó esélyekkel indul a hétvégén, hiszen eddig egyáltalán nem mondható sikeresnek Silverstone-ban. Nem csak neki nem, hanem a Ferrarinak sem igazán sikerültek jól a Brit Nagydíjak az elmúlt időszakban. A német pilóta tavalyról sem őriz szép emlékeket. Azután, hogy 2016-ban csak a kilencedik lett, az elmúlt évben mindössze a hetedik helyre tudta célba vinni piros autóját. 2017-ben a Ferrari drámai perceket élt át a verseny utolsó köreiben. Mindkét autójának elfogytak az abroncsai. Így bár Kimi Raikkönen még a harmadik helyet meg tudta csípni, de Vettel már csak a hetedik lett.

A Ferrari persze nem ül a babérjain, keményen dolgozik azon, hogy javítson rossz angliai statisztikáján. Utoljára ugyanis 2011-ben sikerült a maranellói csapatnak nyernie Nagy-Britanniában, Fernando Alonso révén. Kimi Raikkönen egyetlen Silverstone-i győzelmét pedig 11 évvel ezelőtt szerezte meg a Ferrarival. A Ferrari legutoljára Kanadába vitt nagyobb motorfejlesztését követően alig hozott újat, de Raikkönen így is két dobogós helyezést ért el. A finn pilóta biztos, hogy a legutóbbi fejlesztések meghozzák a várt eredményt a hétvégi futamon. “Kíváncsian várom a versenyt, azt hiszem bizonyos dolgok segítséget jelentenek majd. Persze a körülményeken is sok múlik majd.” – tette hozzá a Ferrari 38 éves pilótája, aki jelenleg az egyéni ponttábla harmadik helyén áll.

2017-ben kettős Mercedes-siker született Silverstone-ban. Lewis Hamilton bár nem vett részt a Brit Nagydíj előtti londoni F1-es parádén, de kárpótolta rajongóit a nagydíj győzelemmel. Öt Brit Nagydíj-győzelmével beállította Jim Clark és Alain Prost rekordját. A második helyezett Valtteri Bottas lett, ezzel a kettős dobogós helyezéssel édesítve meg a Mercedes örömét a ködös Albionban. A dobogó harmadik fokára Kimi Raikkönen állhatott fel. A Forma-1-es résztvevők nagyon várják a hétvégi megmérettetést. Szinte mindenki felsőfokban beszél a versennyel és a pályával kapcsolatban. Ez az a futam, amit mindenki vár, és amelyet mindenki nagyon szeretne megnyerni. S ez egyike azon kevés helyszíneknek, ahol a pilóták szerint az autókban is lehet hallani a lelátón ülő nézők biztatását.

Boulliert Gil de Ferran váltja a McLarennél
Az egykor szebb időket is megélt McLaren tavaly Honda-motorról Renault-motorra váltott, de a várva-várt sikert ezzel sem érkezett meg. A csapat hazainak számító hétvégi nagydíja előtt jött a hír, hogy Eric Boullier versenyigazgató lemondott és helyére a legendás egykori brazil autóversenyző, Gil de Ferran érkezik. Több más változtatást is végrehajtanak majd a csapatnál annak érdekében, hogy visszatérjen oda, ahová mindig is tartozott: a rajtrács elejére.

A verseny és a pálya
A Silverstone-i pályát 2010-ben átépítették, amikor kiegészült az új Aréna résszel. A lassú és gyors kanyarok elegye azt a célt hivatott kiszolgálni, hogy a nézők jobban átlássák a pályát és az előzési manővereket. Az átépítések után a Silverstone-i lett a versenynaptár egyik leghosszabb pályája. A motorerősségnek fontos szerep jut a pálya gyors részein, főleg a gyors kanyarokban. Ez az aszfaltcsík nem csak az autóknak és pilótáknak, de az abroncsoknak is nagy kihívás. A pálya a lassú, közepes és gyors kanyarok megfelelő kombinációja. A tavalyi ferraris abroncsfiaskó miatt a Pirelli erre a futamra az új kemény, a közepes és a lágy abroncsát hozza el, miközben a szuperlágyat kihagyja.

Az 52-körös Brit Nagydíj július 8.-án helyi idő szerint 14.10-kor (nálunk 15.10-kor) veszi kezdetét. A pálya hossza: 5,891 km, a teljes versenytáv 306,198 km. A pályarekordot Lewis Hamilton tartja 2017-ből, ideje 1 perc 30,621 másodperc.