A magyar rajongók által is könnyen megközelíthető helyszínre érkezik meg a Forma-1 a hétvégére, így az állandó szurkolók a Magyar Nagydíj előtt felvezetésként ellátogathatnak Spielbergbe, az ultramodern Red Bull Ringre. 1970-ben rendeztek ezen a betoncsíkon először Forma-1-es futamot. Több mint egy évtizednyi kihagyást követően tért vissza 2014-ben a Forma-1 Ausztriába a pálya, és egyben a Red Bull tulajdonosa nyomására. Azóta is nagy sikernek örvend ez a futam az Alpok domborulatai között. A Red Bull csapata hazai pályájára érkezik meg, ahol a szokásosnál ismét nagyobbak az elvárások a pilótái felé. Mint tudjuk azonban minél nagyobb a nyomás a pilótákon, annál kevésbé vehető biztosra az eredményesség. Igazából győzni még nem sikerült az energiaitalos csapatnak Spielbergben. A legjobb eddigi eredmény Max Verstappen nevéhez fűződik. A holland pilóta 2016-ban második lett Hamilton mögött. Tavaly Ricciardo felállhatott az osztrák dobogó harmadik fokára. Idén többször is remekelt már az ausztrál pilóta: kétszer ért be elsőként, Kínában és Monacóban. Biztosan kiegyezne vele, ha harmadik idei győzelmét a bikák pályáján szerezné meg, s ott folytathatná cipőből pezsgőzős hagyományát.

Daniel Ricciardo a jövőjével kapcsolatban a héten csöpögtetett híreket. Az ausztrál pilótáról már hallhattuk, hogy a Ferrarihoz menne, de közben a McLaren hívja, mi több, egyre nagyobb és nagyobb összegekkel csábítja a jelenleg az egyéni ponttábla harmadik helyén álló pilótát. Elmondta, hogy a Magyar Nagydíjat követő nyári szünet előtt – vagy akár még korábban – fog fény derülni arra, hol folytatja Forma-1-es pályafutását a 2019-es szezonban. A Red Bull is szeretné megtartani őt, arról nem is beszélve, hogy Ricciardo már világbajnokságot szeretne nyerni, arra pedig csak élvonalbeli csapattal lenne lehetősége. Az Osztrák Nagydíj versenynaptárba való visszatérése óta csak Mercedes-pilóta állhatott fel itt a dobogó legfelső fokára. Ez 2017-ben sem volt másként, miután Valtteri Bottas rajtcél győzelmet szerzett a spielbergi versenypályán. Sebastian Vettel lett a második a Ferrarival. A verseny talán legboldogabb pilótája Daniel Ricciardo volt.

Az osztrák pálya igénybe veszi az autók motorját, fékrendszerét és az abroncsokat. Kevés kanyar és egy sor egyenes nehezíti a megfelelő autóbeállítást. Rövid a pálya, ahol sokat kell fékezni, s ahol nagy az üzemanyag felhasználás, így ez utóbbi hatékonyságának nagyon fontos lesz a szerepe. A sógoroknál számít a lóerő, a Mercedes legújabb 2.1-es motorjainál legutóbb azonban még csecsemőbetegségek léptek fel. Két megbízhatósági gond is volt, amelyet Toto Wolff csapatfőnök szerint komolyan megvizsgálnak. A két szenvedő fél a Francia Nagydíjon Valtteri Bottas és Sergio Perez volt. Utóbbi járt rosszabbul, hiszen a verseny alatt jött elő autójának motormeghibásodása. A Pirelli most is a lágy, a szuperlágy és az ultralágy abroncsokat viszi el a hétvégére. A hiperlágy abroncs Franciaország után ismét kimarad, aminek a Mercedes biztosan nagyon örül. Ami az időjárást illeti, a hegyek közelsége miatt szinte bármi elképzelhető a hétvégére. Jelenleg péntekre és szombatra mondanak esőzést, de ez akár a vasárnapi futamra is érvényes lehet majd.

A verseny és a pálya
Ez a versenypálya magasan fekszik, így az alacsony légnyomás másként terheli a motorokat, mint az eddigi versenyeken, s erre jól kell a csapatoknak reagálnia. A hegyes-dombos pályán három nagyon gyors egyenesen és gyors kanyarokon kell keresztülverekednie magát a mezőnynek 71 körön át. A 71-körös Osztrák Nagydíj július 1.-én 15.10-kor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,318 km, a teljes versenytáv 306,452 km. A körrekordot Lewis Hamilton tartja 2017-ból 1:07.411-es időeredménnyel. 2017-ben Valtteri Bottas (Mercedes) nyerte meg az Osztrák Nagydíjat. A finn pilóta ideje 1:21:48.523 volt. A második helyen Sebastian Vettel (Ferrari) ért célba, míg a bronzérmes helyezést Daniel Ricciardo (Red Bull) szerezte meg.