Míg 2011-ben már a szezonkezdet is csak a Red Bullról és annak sztárpilótájáról, Sebastian Vettelről szólt, addig idén az első négy futamot négy különböző pilóta nyerte meg. Így az erőviszonyok még korántsem álltak be. Arra a kérdésre, hogy mi várható az év hátralévő részében ez a futam választ adhat.

Immár több éve nem a sokak által nagyon kedvelt San Marino Nagydíjjal veszi kezdetét a világbajnokság európai része, hanem a mindenki által nagyon ismert barcelonai pályán tartott Spanyol Nagydíjjal. Nem hiába Spanyolország vette át annak idején a San Marino Nagydíjnak helyet adó Imola helyét. A Forma-1-es szezon talán legkedveltebb helyszínéhez érkezett el a cirkusz. Nem csak kedvelt ez a pálya, hanem a legismertebb is a Forma-1-es csapatok számára, hiszen a Forma-1-es versenynaptár egyik másik helyszínén sincs annyira használatban a versenypálya, mint Katalóniában. A téli tesztelések nagy része ugyanis ezen a pályán zajlik. Itt, ezzel az első európai versennyel veszi igazi kezdetét a 2012-es Forma-1-es szezon.

Az első négy nagyon különböző futam után szinte lehetetlen megjósolni, hogy mi is várható a hétvégi spanyolországi megmérettetésen. A múlt heti mugellói tesztelésen új alkatrészeket és fejlesztéseket próbálhattak ki a csapatok és ez még inkább növeli a bizonytalansági faktort a futam végkimenetelével kapcsolatban. Ráadásul a csapatok sem tudhatják, hogy a mugellói munkájuk eredménye mennyire gyümölcsöző, hiszen mindenki tesztelt és fejlesztéseket is visz magával erre az első meghatározó európai futamra.

A Pirelli egy nagy csavarral hozzájárult ahhoz, hogy talán az idei ötödik futamgyőztest ünnepelhessük a hétvégén Katalóniában. Az olasz abroncsgyártó cég ugyanis nem két a sorban egymásután következő abroncsot visz magával a hétvégére, hanem lágy (sárga) és kemény (szürke) abroncsokat. Ezzel arra kényszeríti a csapatokat, hogy egymástól akár nagyon különböző stratégiával versenyezzenek, s aki a legjobban választ, az lesz a végső győztes.

A verseny és a pálya

Ez a versenypálya igazán próbára teszi az autók aerodinamikáját, hiszen gyors és lassú kanyarkombinációkkal van tele. A hosszú célegyenes után erősen kell fékezni az első kanyarba menet, s ez azon kevés lehetőségek egyike, ahol előzni lehet a pályán. A várhatóan változékony időjárás nagy meglepetéseket eredményezhet (arról nem is beszélve, hogy míg péntekre és szombatra száraz időt jósolnak az időjósok, addig vasárnap kiadós zuhé várható).

A 66-körös Spanyol Nagydíj május 13.-án 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,655 km, a teljes versenytáv 307,104 km. A körrekordot Kimi Räikkönen tartja 2008-ból, ideje 1 perc 21,670 másodperc. 2011-ben Red Bull-siker született, hiszen Sebastian Vettel nyerte meg a futamot. Ideje 1:39:03.301 volt. A második és harmadik helyen a McLaren két pilótája, Lewis Hamilton és Jenson Button ért célba.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!