A kínai Geely konszernhez tartozó Lotus épp jelentős átszervezés alatt van, nemrég hozták létre a cégen belül az Advanced Performance részleget, amely a versenysport mellett a gyár által szervezett rendezvényekért is felel. Olyanokra kell gondolni, mint hogy az Emira GT4-es versenyautó bemutatója alkalmából a meghívott vendégeket Gavan Kershaw fejlesztési vezető és korábbi brit GT-bajnok megautóztatta a Hethel-i pályán.

 

A fejlesztés oroszlánrészét a házi versenypályán végezték, de azért a portugál Portimão pályáján is tesztelték a versenyautót. Az FIA GT4-es kategória szabályzatának megfelelően nagyobb légterelőkkel módosították az aerodinamikai csomagot, a 18 colos felnikre az előírt Pirelli GT4 abroncsokat szerelik, Öhlins TTx állítható lengéscsillapítókat használnak, nagyobb teljesítményűek a fékek, az állítható ABS a Bosch-tól érkezik. Nem nyúlnak a Toyota-eredetű, kompresszoros 3,5 literes V6-oshoz, ami 400 lóerő teljesítményű, a hatfokozatú Xtrac szekvenciális váltóba részlegesen önzáró differenciálművet szerelnek.

FIA-előírásoknak megfelelő bukókeretet építenek be tűzoltórendszerrel együtt, a vezető és az utas testi épségére 6 pontos biztonsági övek vigyáznak, az FIA-benzintank 96 literes. A folyadékokkal feltöltött versenyautó 1300 kg-ot nyom a mérlegen, így 105 kg-mal könnyebb az utcai autónál. A vételár 165 000 font, és abból kiindulva, hogy a 2022-re tervezett mennyiséget a bemutató alkalmából értékesítették is, az Emira GT4 termelés bővítésén gondolkozik a Lotus.