Még 2019-ben indult a fejlesztés jórészt számítógépen, 2020. július 18-án, 9:40-kor került sor a BMW M4 GT3 versenyautó első próbaútjára, amely során még nem hagyta el a dingolfingi üzem területét a prototípus, amelyet alig hat hét alatt raktak össze; persze a P58-as utcai blokkon alapuló 3,0 literes, soros hathengeres verseny-erőforrás már február óta vizsgázott a tesztpadon – szárazkarteres olajozást, extra olajhűtőt, új szívó- és kipufogósort kapott. A mai napig mintegy 14 ezer tesztkilométert futott a versenyautó különböző teszt- és versenypályákon (Miramas, Vallelunga, Slovakiaring, Lausitzring, Nürburgring-Nordschleife, stb.), a fejlesztők célja a megbízhatóság javítása mellett az üzemeltetési költségek csökkentése volt.

A vételárat 4000 euróval csökkentették nettó 415 000 euróra, ezért a pénzért egy 5020 mm hosszú, 2040 mm széles és 1308 mm magas kupét kap az ügyfél, amelynek orrába 590 lóerő teljesítményű – szabályzattól függően ez csökkenhet – soros hathengeres turbómotor kerül (197 lóerő literteljesítmény), ami hatfokozatú Xtrac váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket, a kuplung már elektrohidraulikus működtetésű. Az előd M6 GT3-as versenyautó 4,4 literes V8-as blokkja (132 lóerő literteljesítmény) 40 kg-mal nehezebb, azaz ennyivel könnyebb az új generációs versenyautó orra.

Sokat fejlődött a fedélzeti elektromos rendszer is, már nem kell mindenhez számítógépet csatlakoztatni, különféle diagramokat a sofőr is elő tud hívni (töltőnyomás, boxsebesség-beállítás, rendszerdiagnisztika), de akár érzékelő-kalibrálást is végezhet. A légkondicionáló rendszer kétszer nagyobb teljesítményű a korábbinál, a kapcsolók és a monitor fényerejét könnyen lehet állítani, ami a 24 órás versenyeken könnyíti meg a vezetők dolgát. A BMW M4 GT3 versenyautóhoz egyébként egész napos oktatást is adnak, amelynek a felében az új fedélzeti elektronikai rendszer tudását és használatát oktatják.