Az új R 12 nineT még az elődjénél is mesteribben ötvözi egymással a boxerek marcona karakterét és a motorozás dicső korszakait idéző dizájnnyelvet a mai korszerű, innovatív műszaki tartalommal, valamint a moduláris koncepcióval, amely maximális mozgásteret biztosít a testre szabáshoz. A minden eddiginél jobban a lényegre csupaszított modell igen erős érzelmi töltetű. Ez nem is csoda, hiszen a motorkerékpár tervezésekor a purista, klasszikus megjelenés biztosítása mellett az lebegett a tervezők szeme előtt, hogy még a legapróbb részletből is a tökéletesség sugározzon.
„A purista dizájnnyelvet alapvetően határozza meg a tank, az ülés és a hátsó traktus tiszta vonalvezetése. Így volt ez az egykori /5 sorozat tagjainak vagy éppen a ’70-es évek ikonikus modelljének, az R 90 S-nek az esetében is. Maga az üzemanyagtartály már első ránézésre is egy klasszikus BMW boxer tank a maga jellegzetes alsó hajlatával és térdérintkezési felületével. Az autentikus roadster-megjelenést biztosítandó, az új R 12 nineT vázháromszögét idom takarja, amely részlet az 1970-es évekbeli BMW motorkerékpárokat idézi” – nyilatkozta Edgar Heinrich, a BMW Motorrad dizájnfőnöke.

„A BMW Motorrad 90. születésnapján debütált R nineT, amely testre szabási koncepciójával megalapozta az új Heritage család nyújtotta élményt, modellkínálatunk egyik sarokkövévé vált. A BMW boxermotorok köré szőtt legendárium legújabb fejezetét az új R 12 nineT írja a klasszikus elvekhez még inkább ragaszkodó, a végtelenségig letisztult formanyelvével, a képzeletet még szabadabb szárnyalásra késztető átépítési lehetőségeivel, valamint új és innovatív műszaki tartalmával” – mondta Dr. Markus Schramm, a BMW Motorrad első embere.

Az R 18 Roctane ötödik tagként csatlakozik az R 18, az R 18 Classic, az R 18 B és az R 18 Transcontinental modellekből álló R 18 családhoz. A mind megjelenésre, mind megoldásait illetően lenyűgöző, matt Avus fekete metálfényezésű, magasfényű fekete borításokkal ellátott motor hűen idézi meg azokat a dicső hagyományokkal bíró, léghűtéses boxereket, amelyek megannyi lelkesítő élmény forrásai már 1923-tól – vagyis azóta, hogy kigördült a gyárból a BMW Motorrad első modellje. A sorozatgyártású motorkerékpárba valaha beépített legerősebb 2 hengeres boxermotor 1802 cm3 hengerűtartalmú. Az egység legnagyobb teljesítménye 67 kW (91 LE), amelyet 4750-es percenkénti fordulatszámon ad le. A 2000-estől egészen a 4000-es fordulatig rendelkezésre álló több mint 150 Nm-nyi nyomaték jóvoltából a gép elemi erővel tör előre – s mindezt csodás motorhang kíséretében. A fekete motorblokkhoz remekül illenek a sötét króm kipufogócsövek és csillagellenanyák.

Az új R 18 Roctane ideális a laza cirkáláshoz, de a motorkerékpár színére fényezett oldaldobozok jóvoltából a túrázáshoz is. A két doboz egyenként 27 liternyi úti holmi képes elnyelni. Aki hosszabb utakat szeretne tenni az új R 18 Roctane-nal, kiegészítő fényszórókkal és függesztett irányjelzőkkel ellátott szélvédőt is vásárolhat az eredeti BMW Motorrad tartozékok kínálatából.