Bár a KTM évek óta verhetetlen a Dakaron, volt időszak, amikor a japánoknak állt a zászló, így aztán az osztrákok után a győzelmi rangsorban kilenc elsőséggel az iwatai márka következik. A Yamaha őrzi a lángot, és legújabb terepmotorjába is igyekezett átörökíteni a legendás ős-Ténérék szellemiségét, a tesztelőcsapatban például Stéphane Peterhansel is benne volt.

Keskeny tank és függőleges műszeregység jellemzi az új Ténérét

A nagy, 1200-as Super Ténéré túraenduróval ellentétben az új, 700-as gép kőkemény terepmotor, üléskialakítása és a 21 colos első felni is utal a felhasználási területre. A futurisztikus fejidom és a függőleges műszeregység is a sivatagi versenymotorokat idézi, a kormányt pedig úgy alakították ki, hogy utólagos eszközök (navigáció, okostelefon) is könnyen rögzíthetők legyenek a műszerek kitakarása nélkül.

Ami a műszaki alapokat illeti, az MT-07-esből ismert, 689 cm3-es, soros kéthengeres (73 LE) hajtja az új Ténérét, méghozzá 270 fokban elékelt főtengellyel, amitől a blokk hangja igencsak jellegzetes. A 16 literes üzemanyagtartály jóvoltából nem kell gyakran benzinkutakat keresni, a gyár szerint a hatótáv meghaladja a 350 kilométert. A blokkal ellentétben a váz direkt a jövevényhez készült, a kettős bölcsőt formázó elem csekély tömege nagyban hozzájárul ahhoz, hogy az egyik legmozgékonyabb gép legyen a szegmensben. Az új Ténéré masszivitásáról sokat elmond, hogy az első teleszkópok csőátmérője az 1200-as nagytesóhoz hasonlóan 43 mm, csakhogy a rugóút itt 210 (+20 mm), míg a hasmagasság 240 mm (+50 mm)! A Yamaha alapból offroad gumival látja el a modellt, gyári első szerelésű abroncsnak a Pirelli Scorpion Rally STR-t választották.

A Yamaha online vásárlási rendszeren keresztül is elérhetővé tette a típust, így aki áprilisban leadja a rendelését, már jó eséllyel nyáron átveheti motorját, ráadásul ez esetben 9699 helyett 9299 euróra csökken az ára (július 31-ig). A 35 kW-os, tehát A2-es jogosítvánnyal is vezethető változat kiszállítása szeptemberben kezdődik.

Yamaha Ténéré 700
Lökettérfogat: 689 cm3
Hengerek/szelepek: S2/8
Max. teljesítmény: 54 kW (73 LE) 9000/ perc
Max. nyomaték: 68 Nm 6500/perc
Sebességváltó: hatfokozatú
Hossz./szel./mag.: 2365/915/1455 mm
Tengelytáv: 1590 mm
Ülésmagasság: 880 mm
Üzemanyagtank: 16 l
Gumi elöl/hátul: 90/90 R21/150/70 R18
Alapár: 9 699 euró